برند را با برندينگ اشتباه نگيريد!!

۱۱ بازديد

شايد در نگاه اول با ديدن عنوان پست بگيد كه اينا چه فرقي با يكديگر دارند؟ اين ديگه چه عنواني بود اما الان ميخوام بهتون بگم كه اگر چنين فكري ميكنيد سخت در اشتباه هستيد ،لطفا قبل از ترك كردن وبلاگ متن زير را بخوانيد تا كامل متوجه حرف هاي بنده شويد

تفاوت برند و برندينگ چنين است: برند يك مقصد است، در حالي كه برندينگ سفر يا نقشه راه است. درادامه  نخست اين دو اصطلاح را تعريف ميكنيم، سپس تفاوت‌هاي مهم  بين آن‌ها را بيان مي‌كنيم.

برند چيست؟

برند نتيجه تمام تلاش‌هايي است براي برندينگ انجام داده‌ايد. برند شما نشان مي‌دهد كه چه كسي هستيد و تا چه اندازه در ذهن مخاطب جاي داريد. مفهوم برند براي تقريباً تمام ارتباطات بازاريابي شما مورد استفاده قرار مي‌گيرد. برند اين است كه مردم چگونه شما را شناسايي، شناخته و به ياد مي‌آورند.

برندينگ چيست؟

برندينگ به مجموعه فعاليت‌هايي كه منجر به  برند شدن مي‌شود گويند. اين فرآيند شامل معرفي كردن شركت يا محصول در بازار، ايجاد استراتژي برند، ايجاد هويت كلامي، طراحي هويت سازماني يا هويت بصري، محتواي نوشتاري و تنظيم استانداردهاي لازم براي برندي پايدار است.

هنگامي كه برندينگ تكميل شده باشد، بيشتر شركت‌ها مجبور نيستند فرآيند برندينگ را براي حدود ۱۰-۲۰ سال يا بيشتر انجام دهند. در طول زندگي يك كسب و كار ۵۰ ساله، برندينگ شركت تنها ۲-۳ بار در مجموع رخ مي‌دهد.

هنگامي كه برندي در ۲۰ سال گذشته اعتبار لازم را كسب نكرده است، ممكن است بار ديگر مجبور شود فرآيند برندينگ را انجام دهد. اگر شما محصولات جديد يا شركت‌هاي جديدي را راه‌اندازي كرده‌ايد، بايد از فرآيند پراهميت برندينگ به صورت مكرر استفاده كنيد.

برند يك هدف است؛ برندينگ استراتژي است

ايجاد يك موقعيت در بازار، هدف است، اين جايي است كه مي‌خواهيد در آن پيشرفت كنيد. به طور مشابه، برند جا يا موقعيتي در ذهن مشتريان شما است.

برندينگ از سوي ديگر، فرآيند چند مرحله‌اي براي تضمين موقعيت برند است كه شامل راهبردهاي كليدي درباره عمليات فروش، تبليغات، سازمان و فرهنگ توسعه تجاري است.

برند يك دارايي است؛ برندينگ سرمايه گذاري است

همانطور كه اغلب بيان شده است، برندها ارزشمند‌ترين دارايي‌هايي هستند كه شركت‌ها  كسب و كارها دارند. به بياني ديگر،، برند‌ها بيش از ۳۰ درصد از ارزش بازار را تشكيل مي‌دهند.

سرمايه گذاري در برندينگ به زمان، پول و ساير منابع وابسته است كه سازمان‌ها براي ايجاد يك برند استفاده مي‌كنند. همچنين، سرمايه‌گذاري‌هاي عملياتي و فرهنگي نيز در جهت تحقق وعده‌هاي برند و حمايت از ارزش آن از طريق برندينگ انجام مي‌گيرد.

چرا درك تفاوت برند و برندينگ مهم است؟

همان‌طور كه كسب و كارهاي بيشتري به دنبال بازاريابي هستند، مهم است كه تمايز بين برند و برندينگ را در نظر بگيرند. شما در بازار مورد هدف خود نخست درگير با برندينگ هستيد، در حالي كه هدف نهايي شما برند شدن است. بنابراين، مي‌توان گفت كه پيش‌نياز برند شدن، برندينگ اصولي و كارشناسي است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.