بازاريابي انگيزشي، ابزاري قدرتمند براي برندسازي يك كسب و كار

۲۳ بازديد

 

بازاريابي انگيزشي نه تنها باعث وفاداري مشتري مي‌شود، بلكه آنها را به نمايندگاني براي محصولات يا خدمات شما تبديل مي‌كند. هر چه محتواي تبليغات، انگيزشي‌تر باشد، تعداد مشترياني كه به سمت شما كشيده مي‌شوند بيشتر خواهد بود.

با توجه به اينكه مردم خريدهاي خود را بيشتر بر اساس احساساتشان انجام مي‌دهند تا منطق، بازاريابي انگيزشي با ايجاد يك رابطه پرمعنا، به طرفداران يك برند مي‌افزايد. گسترش رسانه‌ها و ابزارهاي اجتماعي به مشتري امكان دسترسي بيشتر به داستان‌هاي برند را داده است و بازارياب‌ها مي‌توانند هويت و تصوير برند را از راه‌هاي بيشتري به مخاطب منتقل كنند. در واقع به واسطه‌ي اين نوع بازريابي، مي‌توانند با ايجاد تمايز، در اين بازار پرتلاطم، رقابت كنند و ارزش‌ها، احساس و مزاياي برند را انتقال دهند. اين استراتژي وقتي نتيجه مي‌دهد كه صادقانه رفتار نماييد. بازارياب‌ها بايد مخاطب و همينطور هويت برند را به خوبي درك كنند تا بتوانند رويكرد مناسب را انتخاب كنند. در ادامه به 5 رويكردي اشاره مي‌كنيم كه مي‌تواند مشتري‌هاي معمولي را به طرفداران برند تبديل كند.

 

رويكرد الهام بخش 

چه چيزي مي‌تواند مشتري هدف را ترغيب يا تحريك كند؟ مردم از موفقيت افراد وابسته به خود، احساس غرور مي‌كنند. داستان جذابي كه يك فرد سرشناس تعريف مي‌كند يا نماينده‌اي كه يك برند را نمود خارجي مي‌دهد، از رويكرد الهام‌بخش استفاده شده است. اگر بتوانيد فرد الگويي كه مردم قبول دارند را به برند خود ربط دهيد، مي‌توانيد آنها را متقاعد كنيد كه كالاي شما را نيز قبول داشته باشند. برندهايي نظير نايك، از ورزشكاراني مثل سرنا ويليامز به عنوان نماينده برند خود استفاده كردند تا مخاطب را نه فقط به خاطر ظاهر يا شهرتشان بلكه به واسطه‌‌ي موفقيت‌ها، مهارت‌ها و پشتكارشان، ترغيب به خريد محصولاتشان كنند.

ايجاد رابطه احساسي با مشتري، معجزه مي‌كند و مي‌تواند تاثير چشمگيري روي برند داشته باشد. بعد از آلودگي نفتي ساحل خليج (Gulf Coast) در سال 2010، مايع ظرفشويي داون (Dawn) مسئوليت تميز كردن صدها پرنده را به عهده گرفت و به عنوان قهرمان ناجي حيات‌وحش بر سر زبان‌ها افتاد. به خاطر واكنش انسان‌دوستانه به اين فاجعه زيست محيطي، مشتري‌ با افتخار و غرور به آن نظر مي‌كند.

 

رويكرد آرماني 

كمپين‌هاي آرماني، حضور برند را به نحوي خلق مي‌كنند كه به روياي مخاطب تبديل مي‌شود، آرزو مي‌كند به يك هدف عالي دست پيدا كند يا از يك زندگي شيك لذت ببرد. شايد آرزوي امنيت مالي داشته باشد يا اينكه فرزندش را به دانشگاه بفرستد. بازارياب‌هايي كه به فكر استفاده از رويكرد آرماني هستند بايد نيازها، آرزوها يا خواسته‌هايي را كه برند مي‌تواند براي مشتري محقق كند، درك كرده يا از تاثير برند بر هويت و ذهنيت مردم آگاه باشد. سپس بايد داستاني خلق كنند كه روياي مردم را به واقعيت تبديل كند. به عنوان مثال برند هرمس، خود را به عنوان برندي براي افراد باكلاس و ثروتمند معرفي كرده است. حتي اگر نتوانيد به نقاط مختلف دنيا سفر كنيد، با داشتن محصولات هرمس، نشان مي‌دهيد كه فرد دنياديده‌اي هستيد.

 

ابراز عشق 

موثرترين راه براي ارتباط يك شركت با مشتري، اين است كه نشان دهيد برند مي‌تواند زندگي بهتري براي آنها فراهم كرده يا باعث شادي آنها شود. وقتي يك استراتژي بازاريابي تمركز خود را روي ناب‌ترين و شخصي ترين احساسات افراد قرار مي‌دهد، مي‌تواند بي‌نام و نشان‌ترين كسب و كارها را به برندهايي تبديل كند كه مخاطب با آن ارتباط برقرار كرده و برايش مهم شود.

 

ارتباط با مشتري 

رويدادهاي مهم فرصتي عالي براي تقويت رابطه برند با مشتري است. برندهايي مانند بيگ مك كه امسال 50 ساله شد يا استار وارز كه 40 سال از آغاز به كارش مي‌گذرد، با افتخار اين سالگردها را جشن مي‌گيرند. در عين حال برندها مي‌توانند وقايعي كه براي مخاطب حائز اهميت است را مورد توجه قرار داده و راهكاري براي پرداختن به آنها پيدا كنند. حتي شركت‌ها مي‌توانند داستاني از حضور برند خود در زندگي مشتريانشان تهيه كنند نظير نيويورك لايف، اولين قدم برداشتن‌هاي يك كودك را به تصوير كشيده و اطمينان مي‌دهد كه در تمام فراز و نشيب‌هاي زندگي همراه او خواهد بود.

 

توجه به محله 

در صورتي كه برندها با حس غرور و علاقه افراد نسبت به محل زندگي‌شان، رابطه برقرار كنند، مي‌توانند براي خود طرفدار جمع كنند. برندهايي نظير بانك آمريكا، نقش مهمي در برنامه‌هاي محله‌اي ايفا كرده و آن را محل بهتري براي زندگي و كار كرده‌اند. برند كليف بار (Clif Bar) اسپانسر وقايع متعدد فرهنگي و ورزشي در شهرهاي سراسر آمريكا را بر عهده داشته است. بازاريابي مكان محور، نيز رويكردي ارزشمند براي كسب و كارهاي كوچك و تازه‌كار به شمار مي‌رود كه بودجه كمي دارند ولي مي‌توانند از حضور در محله خود و ارتباط با مردم كمال استفاده را ببرند.

با اينكه از نظر تئوري مي‌توان هر يك از اين رويكردهاي بازاريابي انگيزشي را براي هر نوع كسب و كاري به كار برد، اما يك نكته همچنان به قوت خود باقي است و شما بايد به داستان‌گويي در همه پلتفرم‌ها ادامه دهيد تا به آن نمود واقعي ببخشيد. اين داستان بايد پيام و حسي يكسان در همه پلتفرم‌ها داشته باشد و يك برند شناخته شده، پرمعنا و فوق‌العاده در ذهن مخاطب به وجود آورد. در صورتي كه بودجه محدودي داريد، نگران نباشيد زيرا براي پيدا كردن طرفدار نيازي به بودجه آنچناني نيست، فقط بايد مخاطب خود را بشناسيد، داستاني باورپذير تعريف كنيد و آماده كار بيشتر باشيد، در عين حال از پلتفرم‌هايي كه مخاطب با آن سر و كار دارد براي مطرح كردن برند خود استفاده كنيد.

هر استراتژي كه انتخاب مي‌كنيد، بايد به يك نكته كليدي براي موفقيت دركمپين بازاريابي انگيزشي توجه كنيد كه داشتن اصالت و صداقت است. اگر واقعاً تعهد برندتان به مشتري را به خوبي درك كرده و از صميم قلب سخن بگوييد، مشتري به دوست شما تبديل مي شود.

۲۰ فیلم انگیزشی موفق جهان که نباید از دست بدهید

فیلم‌های انگیزشی که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهد شد می‌تواند برای شما به عنوان یک کارآفرین یا کسی که کسب و کاری کوچک یا بزرگ را اداره می‌کند، فوق‌العاده سازنده و موثر باشد. گاهی مواقع افراد از کسب و کار خود خسته می‌شوند و ذهن آن‌ها نیاز به یک استراحت و تفریح خوب دارد. هر کدام از فیلم‌های زیر می‌تواند حال شما را دگرگون کند و باعث شود که محکم‌تر از قبل به مسیر خود ادامه دهید و قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کنید. اگر دوست دارید که با چند فیلم انگیزشی درجه یک و عالی آشنا شوید و زندگی خود را با انرژی و قدرت بیشتری ادامه دهید، تا پایان این مقاله همراه شوید.

1. رستگاری در شاوشنک

امید چیز خوبی است و شاید بهترین چیزها باشد و چیزهای خوب هیچ وقت از بین نمی‌روندجملات انگیزشی انگلیسی

رستگاری در شاوشنگ یا The Shawshank Redemption یکی از فیلم‌های انگیزشی عالی و البته قدیمی است ولی باید بدانید که قدیمی بودن، به هیچ وجه از انگیزشی و الهام‌بخش بودن آن کم نکرده است. این فیلم حول محور «امید» پیش می‌رود. در این فیلم یک سلسله اتفاقات سخت برای بازیگر اصلی فیلم (تیم رابینز) می‌افتد ولی او همیشه امید را در خود زنده نگه می‌دارد زیبایی فیلم به همین نکته است.بهترین فیلم های انگیزشی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.