4 اشتباه رايجي كه شما به هنگام انتخاب كردن نام شركتتان نبايد مرتكب شويد

۳۹ بازديد

 

 

همانطور كه مي دانيد؛ يكي از نكته هاي بسيار مهمي كه به هنگام تاسيس كردن يك شركت بايد درنظر داشته باشيد؛ نامي است كه براي اين شركت انتخاب مي كنيد. ممكن است در ابتدا فكر كنيد كه پيدا كردن نام براي تجارتتان به اين سختي ها هم نيست! اما حقيقت امر اين است كه انتخاب كردن نام مناسب براي تجارتتان يكي از مهم ترين بخش هايي است كه شما بايد به آن توجه كنيد و همچنين اين كار به اين آساني ها هم كه فكرش را مي كنيد نمي باشد! شما براي اينكه در كارتان موفق شويد بايد نامي را براي تجارتتان انتخاب كنيد كه مناسب باشد و بتواند انتقال دهنده هويت برند و فرهنگ سازماني شركت شما باشد. همچنين نامي كه قرار است براي تجارتتان انتخاب كنيد بايد به گونه اي باشد كه شما بتوانيد به خوبي از اين طريق با مشتريانتان ارتباط برقرار كنيد. نام هايي كه براي تجارت خود انتخاب مي كنيد همچنين بايد ويژگي هاي ديگري هم داشته باشند كه توجه كردن به تك تك اين ويژگي ها براي شما ضرورت دارد. در اين پست قصد داريم تا 4 مورد از اشتباهاتي را كه شركت ها در انتخاب كردن نام مرتكب مي شوند ارايه كنيم:


1) نامي را انتخاب كنيد كه زود از ياد برود.

يكي از مهم ترين ويژگي هايي كه نامي كه براي يك شركت انتخاب مي كنيد بايد داشته باشد اين است كه به گونه اي باشد كه به سرعت از ذهن افرادي كه آن را مي بينند نرود. در صورتي كه نامي زيبا را براي شركت خودتان انتخاب كنيد اما اين نام حالتي داشته باشد كه به سرعت از ذهن افرادي كه آن را مي بينند پاك شود؛ نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه در كار پيدا كردن نام مناسب براي شركت موفق شويد! اما در صورتي كه نامي را پيدا كنيد كه به سرعت از ذهن آنها نرود؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه در كارتان موفق شده ايد.

بنابراين يكي از مهم ترين و بزرگترين اشتباهاتي كه افرادي كه شركت تاسيس مي كنند اين است كه نامي را (هرچند ممكن است نامي بسيار زيبا باشد) براي تجارتشان انتخاب مي كنند كه ممكن است به زودي از خاطر افرادي كه آن را مي بينند برود. پس سعي كنيد اين اشتباه را تكرار نكنيد!

 

2) نامي را انتخاب كنيد كه با وضعيت آينده شركتتان تطبيق پذير نباشد.

ممكن است شما يك شركتي داشته باشيد كه در اين شركت صفحه مانيتور رايانه مي فروشيد. در صورتي كه نام شركت خودتان را نامي بگذاريد كه در آن مانيتور وجود داشته باشد (و يا مشتقاتي از اين كلمه) در اين صورت اگر بعدها شركتتان توسعه پيدا كرد و قطعات ديگر كامپيوتري هم به آن اضافه كرديد (به عنوان مثال در صورتي كه بعدها كيس و ماوس و صفحه كليد و ديگر قطعات رايانه را هم اضافه كرديد) ديگر اين نام براي شركت شما بي فايده مي باشد! به عبارت ديگر، در صورتي كه شما چنين وضعيتي داشته باشيد؛ ديگر با نامي كه براي شركتتان انتخاب كرده ايد كه كلمه مانيتور در آن است ديگر نمي توانيد كار را به درستي انجام دهيد. اين در صورتي است كه اگر از همان ابتدا براي شركتتان نامي كلي انتخاب مي كرديد؛ مي توانستيد به راحتي نام پايداري داشته باشيد كه با تمام وضعيت هاي جديد شركتتان هم تطبيق داشته باشد. در چنين شرايطي شما مي توانيد قطعات ديگر رايانه هم به شركتتان اضافه كنيد بدون اينكه نام اين شركت را تغيير دهيد! بنابراين توجه كنيد كه حتما بايد نام شركت با وضعيتي كه ممكن است در آينده شركتتان داشته باشد تطبيق پذير باشد!

 

3) سعي كنيد نامي را كه شبيه به نام شركت هاي ديگر است انتخاب كنيد.

اين يكي از بزرگترين و خطرناك ترين اشتباهاتي است كه شركت هايي كه مي خواهند براي خودشان نام انتخاب كنند مرتكب مي شوند. در صورتي كه شما مي خواهيد براي خودتان نامي انتخاب كنيد؛ بايد تمام تلاشتان را بكنيد كه نامي كه انتخاب مي كنيد تا جايي كه ممكن است شبيه به نامي كه شركت هاي ديگر انتخاب مي كنند نباشد به اين دليل كه در صورتي كه چنين باشد؛ احتمال اينكه مشتريان جلب شما شوند كم مي شود.

در حقيقت شما بايد نامي را براي شركتتان انتخاب كنيد كه منحصر به فرد باشد. مشتريان و مخاطبين از نام هايي خوششان مي آيد كه چنين وضعيتي را داشته باشند. آنها دوست ندارند از شركت هايي خريد كنند كه نامشان تقليدي كوركورانه از نام هاي شركت هاي ديگر مي باشد. بنابراين سعي كنيد نام شركتتان نامي منحصر به فرد باشد و تقليدي از نام هاي ديگر نباشد.

همچنين اين نكته را هم درنظر داشته باشيد كه اگر نامي كه براي شركتتان انتخاب مي كنيد خيلي شبيه به نام هاي ديگر باشد؛ ممكن است اين شركت ها از شما شكايت كنند و در نتيجه ممكن است تحت پيگرد قانوني قرار بگيريد!

 

4) سعي كنيد همه چيز را در نام شركتتان منتقل كنيد!

از ديگر اشتباهاتي كه ممكن است شما در اين زمينه انجام دهيد اين است كه سعي كنيد در يك نام، تمام مفاهيم شركتتان را انتقال دهيد. البته اين كار تا حدي درست است (پيشنهاد مي شود كه نامي را براي شركتتان انتخاب كنيد كه توصيف كننده اين شركت است و هويتي كه برند شما دارد و همچنين فرهنگ سازماني شما را نشان دهد) ولي شما نبايد در اين كار افراط كنيد. افراط كردن در اين كار منجر مي شود كه كيفيت نامي كه براي خودتان انتخاب كرده ايد پايين بيايد. شما بايد با استفاده از نامي كه براي شركتتان انتخاب كرده ايد با ديگران ارتباط برقرار كنيد و در يك نام به صورت خلاصه بيان كنيد كه شركت شما چيست و چه كاري انجام مي دهد و چگونه مي خواهد به افراد ديگر خدمت رساني كند. اما نه بيشتر! به عبارت ديگر سعي نكنيد تا تمام مفاهيم را در اين نام به آنها انتقال دهيد به اين دليل كه همانطور كه بيان شد انجام اين كار اصلا عملي نمي باشد و منجر به ايجاد مشكلاتي برايتان مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.