داستان برند: گوچي، نماد طراحي و توليد لوكس ايتاليايي

۱۱ بازديد

                                

گوچي يكي از قديمي‌ترين برندهاي لوكس جهان، با سابقه‌اي نزديك به يك قرن در صنعت مد، به نماد ايتاليا در اين صنعت تبديل شده است.

گوچي (Gucci) برندي ايتاليايي در صنعت مد است كه عموما با محصولات لاكچري در اين صنعت و همچنين محصولات چرمي خاص خود شناخته مي‌شود. اين برند نزديك به يك قرن پيش در ايتاليا تاسيس شد و امروز به يكي از شناخته‌ شده‌ ترين نام‌هاي صنعت مد تبديل شده است.

گوچي در طول تاريخ خود يكي از مورد احترام‌ ترين و تحسين‌شده‌ ترين برندهاي لاكچري در صنعت مد بوده است. اين برند از زمان تاسيس در سال ۱۹۲۱ كه به‌عنوان يك فروشگاه محصولات چرمي شروع به كار كرد تا به امروز مجموعه‌اي از طراحي‌ها و محصولات منحصر به‌ فرد را به بازار عرضه كرده كه نمادي از مد لاكچري، توليد باكيفيت و طراحي خاص بوده است. از نظر اغلب كارشناسان صنعت مد، هنر بي عيب و نقص و طراحي هوشمندانه در تمام اجزاء محصولات اين برند نمايان است.

تاريخچه تاسيس

گوچيو گوچي جوان ايتاليايي متولد ۱۸۸۱ بود كه پس از مهاجرت به لندن، در سال‌هاي ابتدايي قرن بيستم به‌عنوان خدمتكارو باربر هتل مشهور ساووي كار مي‌كرد. او پس از چند سال به پاريس رفت و همين شغل را در آنجا نيز انجام داد. گوچيو به كيف‌ها و چمدان‌هاي لوكس مسافران هتل علاقه‌مند بود و ايده‌ي طراحي و ساخت محصولات مشابه چرمي در همان سال‌هاي خدمتكاري در ذهنش شكل گرفت.


گوچيو در سال‌هاي پاياني حضور در لندن، بازديدي از كارگاه‌هاي توليدي چرم H.J cave داشت تا با روند توليد اين محصولات آشنا شود. اين برند در تاريخ به‌عنوان مخترع كيف‌هاي دستي لاكچري شناخته مي‌شود. گوچي با نزديك شدن به سن ۴۰ سالگي به فكر راه‌اندازي كسب‌وكار خودش افتاد و پاريس را به مقصد فلورانس، محل تولدش در ايتاليا ترك كرد. فلورانس شهري بود كه با مواد اوليه‌ي باكيفيت در صنعت مد و همچنين هنرمندان زبردست شناخته مي‌شد.

گوچي اولين فروشگاه خود را در سال ۱۹۲۰ در شهر فلورانس تاسيس كرد و محصولات چرمي را در آن به فروش رساند. او با حفظ روش‌هاي سنتي طراحي و توليد محصولات پوشاك و اكسسوري، روش‌هاي صنعتي توليد انبوه را نيز به كار گرفت. او در همان شروع كار، هنرمندان و كارگران حرفه‌اي صنعت چرم فلورانس را استخدام كرد تا كيفيت نهايي محصولات زير نظر آنها حاصل شود.

اولين مشتريان برند گوچي سواركاران بودند كه انواع لباس‌ها و اكسسوري‌‌هاي سواركاري خود را از اين برند تهيه مي‌كردند. طراحي كفش‌هاي راحتي مشهور گوچي و همچنين رنگ سبز و قرمز مشهور اين برند از همين زمان شكل گرفت كه هنوز نيز به‌عنوان نمادهاي اصلي آنها شناخته مي‌شوند. نكته‌ي جالب اين كه كفش‌هاي loafer برند گوچي تنها كفش‌هاي موجود در كلكسيون هنر مدرن نيويورك هستند.

پس از چند سال پسران گوچي با نام‌هاي آلدو، واسكو و رودولفو به كمك پدر آمدند و كسب‌وكار خانوادگي به شهرهاي ديگر ايتاليا از جمله رم و ميلان نيز گسترش يافت. برادر ديگر آنها يعني اوگو نيز در كارخانه مشغول به كار بود. در نهايت اوگو و واسكو سهام خود را در شركت فروختند. محصولات گوچي در آن سال‌ها شامل اكسسوري‌هاي چرمي باكيفيت مانند كيف‌ها‌ي دستي، كفش و لباس‌هاي ابريشمي و بافتني با طراحي ويژه و منحصر به‌ فرد بود.

نوآوري و گسترش كسب‌ وكار

كمبود مواد اوليه در دوران جنگ جهاني دوم مانعي براي گسترش برند گوچي نبود. گوچيو با استفاده از موادي همچون كرباس و چوب بامبو، محصولات خاص خود را در اين سال‌ها توليد كرد كه بعدها به امضاي اين برند نيز تبديل شد. در آن سال‌ها نماد گوچي دو حرف G بود كه با خطوط قرمز و سبز تزئين شده بودند. پس از پايان جنگ، تاج گوچي به‌عنوان نماد برند استفاده شد كه شامل يك سپر و شواليه‌ و روبان‌هاي قرمز و سبز بود. اين نماد شباهت زيادي به نمادهاي شهر فلورانس داشت.

بازاريابي ديجيتال

برند گوچي در سال‌هاي اخير حضوري جدي در فضاي اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي داشته و به برندي شناخت ه‌شده در اين بخش تبديل شده است. در سال ۲۰۱۷ اين برند شاهد رشد ۱۱۵ درصدي بود و ارزش درآمد حاصل از فعاليت‌هاي رسانه‌اي آنها به بيش از ۶۱ ميليون دلار رسيد. گوچي سهم عمد‌ه‌اي از اين رشد را مديون سياست‌هاي استراتژي‌هاي بازاريابي ديجيتال خود است كه دنياي ديجيتال را با تجربه‌هاي واقعي تركيب كرده و با مخاطبان بيشتري ارتباط برقرار كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.