۱۰ دليل اهميت برندينگ در كسب و كارهاي كوچك

۱۱ بازديد
 

10 دليل اهميت برندينگ در كسب و كارهاي كوچك 


۱) برندينگ، راهي براي افزايش قدرت تشخيص

اكثر مردم تمايل دارند كه با شركت‌هايي وارد همكاري شوند كه فعاليت آن‌ها در راستاي نياز آنهاست. از اين رو اگر برندينگ شركت شما ثابت و با تشخيص آسان باشد، مي‌تواند به مردم كمك كند تا به راحتي در خريد محصولات يا خدمات شما تصميم‌گيري نمايند. پس يكي از دلايل اهميت برندينگ افزايش قدرت تشخيص است.

۲) خاص بودن در بازار رقابتي

در بازار جهاني امروز، تك بودن برندها اهميت بسزايي دارد. اكنون تصور كنيد كه شما در مرحله ديگري از رقابت هستيد و سازمان شما در اقتصاد جهاني رقابت مي‌كند. چگونه مي‌توانيد در ميان هزاران سازمان مشابه در سراسر جهان ايستادگي كنيد؟ مسلما استارت اين كار با داشتن يك برند خاص و از پيش طراحي شده زده مي‌شود.

۳) داشتن عملكرد و ظاهر حرفه‌اي

ايجاد يك برند با استفاده از عناصر بصري مانند يك لوگو راهي است كه به نيازهاي اوليه شما پاسخ مي‌دهد و به مشتري مي‌گويد كه شما چه نوع شركتي هستيد و چه فعاليت‌هايي انجام مي‌دهيد.

ظاهر حرفه‌اي باعث ايجاد اعتبار و اعتماد مي‌گردد. زيرا مردم تمايل به خريد يا معامله با شركتي را دارند كه ظاهري حرفه‌اي و معتمد داشته باشد. بنابراين ايجاد وجهه مناسب براي برند با تاثيرگذاري در تصميم‌گيري‌ها از جمله نكاتي است كه اهميت برندينگ را نشان مي‌دهد.


ظاهر حرفه‌اي باعث ايجاد اعتبار و اعتماد مي‌گردد. زيرا مردم تمايل به خريد يا معامله با شركتي را دارند كه ظاهري حرفه‌اي و معتمد داشته باشد. بنابراين ايجاد وجهه مناسب براي برند با تاثيرگذاري در تصميم‌گيري‌ها از جمله نكاتي است كه اهميت برندينگ را نشان مي‌دهد.

۴) ايجاد انگيزه در كاركنان

بسياري از كارمندان شما به چيزي بيشتر از يك كار ساده نياز دارند. هنگامي كه كارمندان تكاليف و ماموريت و دليل بودنشان را درك كنند، تمايل بيشتري خواهند داشت تا در مسيري كه شما براي كار آنها تعيين كرده‌ايد، با غرور قدم بردارند. داشتن يك برند قوي مانند يك پرچم قوي است كه همه كاركنان در اطراف آن گرد آمده‌اند. داشتن يك استراتژي صريح و روشن براي برند، نظم و ترتيب لازم براي موفقيت كاركنان شما را فراهم مي‌كند. در حقيقت يك استراتژي مناسب روشن مي‌كند كه كاركنان بايد چگونه عمل كنند، چگونه برنده شوند و چگونه به اهداف سازمان دست يابند. بنابراين اهميت برندينگ در الهام بخشي به كاركنان خواهد بود.

۵) تبليغات از طريق مشتريان

سودآورترين و مفيد‌ترين بخش تبليغات، يادآوردي و يا تكرار زباني برند شركت شما توسط مشتريان است. زيرا مردم معمولا دوست دارند در مورد برندهاي مورد علاقه خود با ديگران صحبت كنند و از برندهاي خاصي كه براي پوشش، خوراك و … استفاده مي‌كنند با اطرافيان خود به اشتراك بگذارند.

به عنوان مثال اين امكان وجود دارد كه در مورد كفش جديدتان كه خيلي دوستش داريد براي فردي صحبت بكنيد ولي نام شركت سازنده و برند آن را بخاطر نداشته باشيد؟ مطمئناً در صورت علاقه اولين چيزي كه در ذهن خواهيد داشت، برند آن است. بنابراين اهميت برندينگ در تاثير ماندگاري نام آن در ذهن‌ها است.

۶) ايجاد انتظار معقول از محصول

برندي كه حيطه‌ي فعاليت آن واضح و روشن باشد، كار مشتري را آسان مي‌كند. زيرا مشتريان نيز دقيقا مي‌دانند كه چه انتظاري بايد از برند مورد نظر خود داشته باشند.

۷) ارائه اهداف و وعده‌هاي كسب و كار به مشتري

هر چند بيشتر سازمان‌هاي كوچك از فكركردن درباره‌ي يك برند خوب در معناي وسيع و تاثير آن در كسب و كار غافل مي‌شوند. اما به ياد داشته باشيد كه برند شما، معرف محصول شماست. شما يا كاركنانتان مجموعا يك برند هستيد. پس برند نشان دهنده‌ي اين است كه شما چه چيزي را به مشتري ارائه مي‌دهيد. مي‌توان گفت مشخص كردن اهداف و خدمات ك برند، يكي از نكات برجسته در اهميت برندينگ است.

۸) ايجاد شفافيت در كسب و كار

سرگرداني از يك ايده به ايده ديگري بدون هيچ‌گونه راهنمايي كار بسيار آساني است اما مسيري طولاني براي رسيدن به اهداف ايجاد مي‌كند. ولي داشتن يك استراتژي برندينگ خوب به شما كمك مي‌كند با تمركز بر چشم‌انداز آينده خود، به عنوان يك سازمان باقي بمانيد. همچنين داشتن يك برند به شما كمك مي‌كند استراتژيك عمل كرده و در هزينه‌هاي خود نيز صرفه‌جويي كنيد.

۹) برقراري ارتباط عاطفي با مشتريان

اهميت برندينگ در برقراي ارتباط عاطفي با مردم است. از آنجايي كه تصميم‌گيري براي خريد، با عواطف و احساسات آدمي ارتباط مستقيم دارد. بنابراين اين امكان وجود دارد كه مشتري هنگام خريد محصولات برند شما، احساس خوبي كند و يك برند قوي به مردم كمك مي‌كند كه در هنگام ارتباط با شركت، حس خوبي داشته باشند.

۱۰) بالا بردن ارزش كسب و كار

آيا تا به حال به خدماتي كه از برندهايي مثل كوكا-كولا، اپل، فورد و…. دريافت مي‌كنيد، فكر كرده‌ايد؟ آيا واقعا اجزا، محصولات و انبارها و كارخانه‌هاي آنها با كيفيت هستند؟ مسلماً اين‌گونه نيست. و اين برند شركت‌هاست كه آنها را از سايرين متمايز مي‌كند، نه خدمات ارائه شده توسط آنها. بنابراين اهميت برندينگ در ارزش‌گذاري اين شركت‌هاست. برند خود ارزشي به‌ وجود مي‌آورد كه كيفيت خدمات ارائه شده توسط شركت‌ها را، فراتر از آنچه كه هست، نشان مي‌دهد.

نتيجه‌ گيري

يك برند خوب برندي است كه تمام ويژگي هاي شركت شما را مشخصا دارا باشد و در واقع بتواند در نبود شما نشانگر شما وضمانت كننده كارتان باشد پس با دقت و مشاوره صحيح يك برند عالي براي خود انتخاب كنيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.