برند سازي

مفاهيم و اصول برندينگ

برند سازي

۱۱ بازديد

تعريف برند شما چگونه بايد باشد؟


تعريف نام تجاري شما مانند سفري براي كشف تجارت است.

وقتي نام تجاري خود را تعريف كرديد، ميخواهيد چگونه مردم آن را درك كنند؟ در اينجا چند نكته ساده كه در طول زمان تست شده اند را براي شما به اشتراك ميگذارم  :

1.يك لوگوي عالي داشته باشيد!

 آن را در همه جا قرار دهيد.


2. پيام برند خود را بنويسيد!

كليد واژه اي كه مي خواهيد با نام تجاري شما ارتباط برقرار كند چيست؟ تمام كارمندان بايد از ويژگي هاي برند شما آگاه باشند.

3.براي شركت خود “لحني” ايجاد كنيد كه نشانگر برند شما باشد

 برندينگ تمام زوايا و جنبه هاي كسب و كار شما را در بر مي گيرد. شكل پاسخ دادن تماس هاي تلفني، نحوه لباس پوشيدن كارشناسان فروش، امضا الكترونيك ايميل ها و هر چيز كه فكرش را بكنيد.
4. “صدا و پيام” (Company`s Voice) سازمان خود را بسازيد.

پيام شما مي بايست منعكس كننده ارزش‌ها و شخصيت برند شما باشد. اين يكي از اولين اوصول برندينگ و بسيار مهم است. صداي خاص سازمان بايد در تمام راه هاي ارتباطي با مشتريان (نوشتاري، ديداري، آنلاين، آفلاين و غيره) نمود پيدا كند. برند شما برندي دوستانه است؟ اگر اينطور است سعي كنيد با مشتري ارتباطات دو طرفه برقرا كنيد. مي خواهيد برندي جدي و گران قيمت بسازيد؟ برخوردي رسمي داشته باشيد.

5. الگوهاي استاندارد بسازيد

از رنگ ها و لوگوي يكسان استفاده كنيد. كاري كنيد كه تمام بخش هاي محصول بيانگر ارزشي واحد يا مجوعه اي واحد از ارزش ها باشد. نيازي به تجمل نيست، سعي كنيد يكپارچه و نامتناقض باشيد.
6.به برندتان وفادار باشيد.

اگر به قول و قراري كه با مشتريان گذاشته ايد پايبند نباشيد، مشتريان نه به شما باز مي گردند و نه ديگران را به شما ارجاع مي دهند.

7.ثابت قدم، يكپارچه و نامتناقض باشيد.

حفظ يكپارچگي مهمترين بخش از اصول برندينگ است چرا كه همه موارد بالا را در بر مي گيرد و رعايت آن به ساخت يك «هويت برند» قوي منجر خواهد شد. اگر از اين موضوع به سادگي بگذريد تلاش هايتان براي برندسازي  با شكست مواجه خواهند شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.