داشتن يك نام خوب براي يك شركت چه تاثيري بر روي موفقيت اين شركت دارد؟

۳۴ بازديد

داشتن يك نام خوب براي يك شركت چه تاثيري بر روي موفقيت اين شركت دارد؟

 

انتخاب نام براي يك شركت موضوعي بسيار مهم است كه تاثير مهمي در موفق شدن و يا شكست خوردن اين شركت دارد. در صورتي كه شما براي شركتتان نام خوبي انتخاب كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه ميزان جلب مشتريان برايتان زياد شود. بسياري از شركت ها هستند كه نامشان به اندازه اي معروف شده است كه شما وقتي كه نامشان را مي آوريد در حقيقت به فرآورده مورد نظر اشاره مي كنيد! به عنوان مثال برند "كوكا-كولا" را درنظر بگيريد. وقتي كه شما نام كوكا كولا را مي آوريد؛ اولين چيزي كه ذهن افراد به آن سمت مي رود؛ نوشابه است!

بنابراين نام برند يكي از مهم ترين عواملي است كه مي تواند تعيين كند كه تجارت شما تا چه ميزان موفق مي شود و يا شكست مي خورد. در صورتي كه شما يك تجارت بسيار باكيفيت داشته باشيد كه بهترين فرآورده ها را توليد كند و يا بهترين و باكيفيت ترين خدمات را ارايه كند؛ اما اين تجارت شما نام مناسبي نداشته باشد؛ اصلا نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه در كارتان موفق باشيد و به احتمال زياد شكست مي خوريد. دليل اين موضوع هم كاملا واضح است: نام برند!

اما سوال اصلي اينجاست كه:

چه چيزي باعث مي شود كه يك شركت نام خوبي داشته باشد؟

شركتي كه نام خوبي داشته باشد شركتي است كه داراي نامي كوتاه و به ياد ماندني باشد. بنابراين دو عامل مهمي كه مي توانند در نام شركت تاثير داشته باشند يكي كوتاهي اين نام مي باشد و ديگري به ياد ماندني بودن اين نام. البته خيلي بهتر است كه اين شركت داراي نامي باشد كه به تمامي هويت برند و كاري را كه شركت مي خواهد انجام دهد انتقال دهد. در صورتي كه نام برند شما اين سه ويژگي را داشته باشد؛ در اين صورت مي توان گقت كه شما بهترين نام را براي شركتتان انتخاب كرده ايد!

آنتوني بابيت (Anthony Babbitt) مي گويد: "نامي كه براي يك شركت انتخاب مي كنيد زماني خوب است كه بتواند در مشترياني كه براي اولين بار با تجارت شما آشنا شده اند يك احساس اطمينان را ايجاد كند."

بنابراين از ديگر نكته هايي كه به هنگام انتخاب كردن يك نام خوب بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه بايد كاري كنيد كه اين نام براي شما يك احساس اطمينان را ايجاد كند.

 

توجه كردن به موتورهاي جستجوگر و انتخاب نام مناسب براي يك شركت

تمام افرادي كه براي جستجو كردن از موتورهاي جستجو استفاده كرده اند مي دانند كه هرچقدر كه شما بخواهيد در اين موتورهاي جستجوگر دقيق تر باشيد؛ نتيجه هاي دقيق تري هم دريافت مي كنيد! اين موضوع وقتي كه به دنبال يك فرآورده (و يا خدماتي) در اينترنت مي گرديد هم صحت دارد و درست است. موتورهاي جستجوگر سعي مي كنند تا جزئيات زيادي را درباره اين فرآورده ها و خدمات پيدا كنند و در اختيار شما بگذارند. يكي از مهم ترين پارامترهايي كه به هنگام انجام دادن چنين جستجوهايي براي شما بايد اهميت داشته باشد پارامتر نام تجارت است!

در حقيقت به هنگامي كه شما در اينترنت به دنبال فرآورده ها و يا خدماتي مي گرديد؛ يكي از مهم ترين پارامترهايي كه بر روي چگونگي ارايه نتيجه ها براي شما تاثير دارد؛ همين موتورهاي جستجوگر مي باشد.

موتورهاي جستجوگر وب سايت هايي مانند وب سايت گوگل و يا وب سايت هاي ديگر، به دنبال فرآورده ها و يا خدماتي مي گردند كه براي استفاده كاربران مناسب تر باشند. در اين راه، آنها به نام شركتي كه اين فرآورده ها را توليد كرده است و يا اين خدمات را ارايه كرده است هم توجه مي كنند! بنابراين خيلي مهم است كه شما براي شركتتان نام مناسب و مرتبط با كارتان را انتخاب كنيد.

در صورتي كه نامي كه شما براي تجارتتان انتخاب مي كنيد به گونه اي باشد كه شما بتوانيد رضايت مخاطبين را با استفاده از آن جلب كنيد؛ مي توانيد انتظار داشته باشيد كه كيفيت كارتان بهتر شود. انتخاب نام مناسب حتي مي تواند بر روي كيفيت بازاريابي شما هم تاثير داشته باشد. در صورتي كه شما يك نام خوب براي شركتتان داشته باشيد كار بازاريابي را خيلي بهتر از زماني كه نام خوبي براي شركتتان نداشته باشيد انجام مي دهيد. به عنوان مثال فرض كنيد كه شما مي خواهيد براي يك برندي بازاريابي كنيد. در صورتي كه بتوانيد نام مناسب و درستي را براي اين برند انتخاب كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه وقتي كه خواستيد آن را تبليغ كنيد؛ مشتريان و مخاطبينتان به راحتي آن را قبول كنند. اما در صورتي كه نامي كه براي تجارتتان انتخاب مي كنيد نام مناسبي نباشد؛ نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه مشتريان جلب كار شما شوند.

يكي از مهم ترين چيزهايي كه مشتريان به هنگامي كه شما مي خواهيد برندتان را تبليغ كنيد به آن توجه مي كنند همين نام برند است. تحقيقات نشان داده اند كه برندهايي كه داراي نام هاي بهتري هستند نسبت به برندهايي كه نام هاي بي كيفيت تري دارند بهتر مي توانند مورد بازاريابي قرار بگيرند.

در هر حال نامي كه شما براي برند خودتان انتخاب مي كنيد پارامتري است كه مي تواند به عنوان يكي از تاثيرگذارترين و مهم ترين پارامترها براي تعيين كردن سرنوشت برندتان مورد استفاده قرار بگيرد. بنابراين سعي كنيد تا در انتخاب كردن نام اين برند توجه كافي را داشته باشيد و نامي را براي برندتان انتخاب كنيد كه داراي كيفيت مناسبي باشد تا بتوانيد به اين شيوه مشتريان بيشتري را جلب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.