14 گام براي خلق يك برند شخصي قدرتمند

۱۰ بازديد

 

14 گام براي خلق يك برند شخصي قدرتمند

 

گام 1: ارزش منحصر به فرد پيشنهاديتان را معين كنيد

مدتي وقت، صرف فكر كردن درباره چيزهايي كنيد كه شما را از همسالانتان متمايز مي سازد؛ ازجمله نقاط قوت، احساسات، و اهدافتان.

اگر شما، امروز از كار خود استعفا دهيد، شركت و همكاران شما چه چيزي را از دست خواهند داد. آنچه كه هستيد و آنچه كه نيستيد را دريابيد.

گام ۲: اطلاعاتي درباره اينكه ديگران شما را چگونه مي بينند، به دست بياوريد

از همكاران مورد اعتماد و دوستانتان بخواهيد تا چهار يا پنج صفتي كه براي توصيف شما از آنها استفاده مي كنند را بيان نمايند.

در چه كاري خوب هستيد؟ نقاط قوت شما چيست؟ اين افراد، در چه زمينه هايي شما را «غير قابل تغيير» مي پندارند؟

گام 3: شناسايي اهداف خود

در ظرف ۶ ماه آينده مي خواهيد در كجا قرار بگيريد؟ همينطور در يك سال، پنج سال، و ده سال آينده؟

تعريف اهدافتان به شما در خلق پيامي كمك مي كند كه شنيده شويد.

گام 4: شناسايي مخاطبان هدف

درست مثل استارباكس كه مي داند مخاطبانش، قهوه خورها هستند، شما هم بايد افراد مورد هدفتان را تعريف نماييد: اينكه مي خواهيد پيامتان را به چه كساني برسانيد.

اين نه تنها به شما كمك مي كند تا پيامتان را هدف گيري نماييد بلكه به شما كمك مي كند تا آن را به مكان درستي برسانيد.

گام 5: اولويت هاي خود را بشناسيد

شما احتمالاً عادت داريد كه خود را در پس شركت، همكاران و مشتريان قرار دهيد.

شما هنوز هم بايد به اين گروه ها وفادار باشيد، اما در وهله اول به خودتان وفادار بمانيد.

گام 6: توجه به جزئيات

هر چه كه انجام مي دهيد، در نهايت به برند شخصي شما كمك خواهد كرد.

هنگامي كه برند شما، تعريف شد، مطمئن شويد كه چيزهايي كوچك مانند شيوه لباس پوشيدن، زبان بدن، چگونگي رفتار، ايميل هاي ارسالي شما با پيام برندتان سازگاري داشته باشند.

گام 7: به روز رساني رزومه كاري خود

به رزومه كاري خود مراجعه كنيد و ببينيد كه آيا با برند شما همخواني دارد يا نه.

مطمئن شويد كه رزومه تان، شما را به خوبي تعريف مي نمايد، و اينكه هم با اهداف كوتاه مدت و هم با اهداف بلند مدت شما همخواني داشته باشد.

گام 8: به يك كاربر فضاي مجازي تبديل شويد

در سايت هاي شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك و توييتر، يك حساب كاربري ايجاد نماييد. از كساني كه مخاطبان هدف شما هستند بخواهيد تا صفحه شما را دنبال نمايند و آن ها را به صورت روزانه، به روزرساني نماييد.

اطمينان حاصل كنيد تا به روز رساني هايتان به پيام برند شما وابسته باشد.

گام 9: ساخت وب سايت خود

وب سايت شما بايد موفقيت هاي حرفه اي، مهارت ها و دانشتان، اينكه براي چه هدفي فعاليت مي‌كنيد و ارزش هاي كلي شما را برجسته نمايد.

وب سايت شما، در درجه اول بايد معرف شما باشد، نه شركت و يا مشتريان شما.

گام 10: وبلاگ

سيستم هاي عامل مانند وردپرس و جوملا، ترويج خودتان به مخاطبان مورد نظر را از هميشه ساده تر كرده اند.

خود را متعهد نماييد تا چند بار در هفته، مطالبي درباره موضوعاتي كه براي مخاطبانتان جالب و آموزشي است، بنويسيد، اما علاوه بر اين، مهارت هاي منحصر به فرد و تجربيات خودتان را هم نيز مشخص نماييد.

گام 11: منتشر نماييد

كتابي بنويسيد، به نشريات يك صنعت كمك نماييد، و يا ساده تر از آن، مطالب وب سايت خودتان را به روز رساني كنيد.

منتشر كردن كتاب، راه ايده آلي براي ترويج خودتان به عنوان كارشناس در اين زمينه مي باشد.

گام 12: آفلاين هم كار كنيد

مطمئن شويد كه برندتان به صورت فردي هم ترويج مي يابد.

در گروه هاي صنعتي عضو شويد و فعاليت نماييد، در كنفرانس ها نطق كنيد، و يا پروژه اي بزرگ را رهبري نماييد تا استعدادهاي منحصر به فردتان برجسته تر شوند.

گام 13: از شبكه بازاريابي خودتان مراقبت و نگهداري نماييد

از اينكه همكاران، مشتريان، و دوستان شما درباره آنچه كه انجام مي دهيد، به روز رساني مي شوند، اطمينان حاصل نماييد.

نقل هاي دهان به دهان، يك ابزار بازاريابي قدرتمند است، و آنچه مردم در شبكه هايشان در مورد شما مي گويند در نهايت بر برند شما تاثير خواهد داشت.

گام 14: بررسي مكرر برندتان (و چگونگي به تصوير كشيدن آن)

آيا شما برند خود را به شيوه اي ترسيم مي كنيد كه مختصراٌ و به راحتي قابل فهم است؟

آيا برند شما با تمام سيستم هاي عامل سازگار است؟ بررسي مكرر و منظم پيامتان، وضوح پيامتان را تضمين مي كند.

فروخته شد!

اگر مي خواهيد موفق شويد، ايجاد يك برند شخصي تنها يك گزينه نيست، بلكه يك ضرورت است.

چه در آرزوي به دست آوردن ترفيع باشيد و چه بخواهيد به كار رويايي تان برسيد، خلق يك برند قانع كننده و سازگار به شما در رسيدن به اهدافتان كمك خواهد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.