برند اسلامي چيست ؟

مفاهيم و اصول برندينگ

برند اسلامي چيست ؟

۱۱ بازديد

در حالي كه جهان به يك بازار جهاني تبديل مي ‏شود و خصوصي سازي ادامه مي يابد، فشار شركت ‏ها و دولت براي تقويت موقعيت برندهاي خود افزايش مي ‏يابد. ما تاكنون شاهد مناطقي مانند: بحرين، دوبي، هنگ كنگ، لندن، مالزي، سنگاپور و غيره بوده ‏ايم كه براي” قطب شدن” در يك مقياس منطقه اي يا جهاني رقابت مي كنند.

برندهاي اصلي كه در بخش خصوصي براي بازارهاي خرده فروش و عمده فروش رقابت مي كنند، با ادامه‏ ي گسترش و سرمايه گذاري اسلامي به صورت دو رقمي سالانه، در اين بازار نارس، بازيكن‏ هاي بسيار بيشتري را جذب خواهد كرد، و اگر چه فعاليت برندسازي و بازاريابي تاكنون بسيار زياد بوده است، انتظار مي رود اين امر طي پنج تا ده سال آينده رشد بيشتري يابد.

برندسازي و بازاريابي دولتي نيز رشد خواهد يافت به خصوص چون كشورهاي مسلمان پيشرفته تر به تدريج فرصت هايي را براي كمك به مستمندان، توليد داروهاي حلال، واكسن‏ها و محصولات دارويي مي بينند.

 اكنون كشورهايي چون برونئي و مالزي گام‏ هايي را رو به جلو در زمينه ‏ي آزمايش، اعتبار دهي و استاندارد سازي چنين گروه محصولات برمي‏ دارند و بازار حلال جهاني را تا حد زيادي براي بازاريابي تجاري – تجاري خواهند گشود و به شكوفايي خود ادامه خواهند داد.

 بزرگ ترين شرط لازم براي برندهاي اسلامي كه مي‏ توانم ببينم، توليد شايستگي يا تجارت حرفه‏اي نيست، بلكه مهارت‏ ها و تكنيك‏ هاي برندسازي و بازاريابي است. اين يك خلاء آموزشي است كه بايد پرگردد اين چشم انداز اكنون در كشورهاي در حال توسعه در حال تغيير است و برندسازي و بازاريابي به تدريج مسير را به سمت استراتژي سازماني سوق مي‏ دهد.

 مجريان اصلي متوجه مي شوند كه برندها سرمايه‏ هايي هستند كه مي توانند ارزش دارايي‏ هاي عيني خالص يك شركت را چند برابر سازند و آنها بايد به گونه‏ ي مناسب در روند برندسازي و بازاريابي عمل نمايند، زيرا سرمايه هايي هستند كه ارزش طولاني مدتي را فراهم مي ‏آورند.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.