برند سازي

مفاهيم و اصول برندينگ

برند سازي

۱۰ بازديد

برند سازي

 

هويت برند چقدر مهم است؟ 

هر جا را كه نگاه كنيد اثري از آگاهي برند، يا آنگونه كه بعضي ها مي گويند هويت برند، مي بينيد. هر روز كه از خواب بيدار مي شويد قهوه خودتان را آماده مي كنيد و سپس نگاهي به روزنامه مي اندازيد و يا اخبار را در تلويزيون تماشا مي كنيد.

راه كوتاه يا بلندي را براي رسيدن به محل كارتان مي پيماييد. در طول راه بيلبوردهايي را مي بينيد و يا حتي تبليغاتي را بر روي ماشين ها و اتوبوس هايي كه از كنار شما ميگذرند مي بينيد.

اينها همه نمونه هايي از آگاهي برند هستند. در ماه چندين بار نماد نايك يا لوگوي پپسي و كوكاكولا را مي بينيد و احتمالا احساس خاصي هنگام ديدن اين تبليغات داريد كه اين احساس همان هويت برند مي باشد.

در همه جاي دنيا شركتها هويت برند مشخصي براي خود مي آفرينند تا به مردم احساس خاصي نسبت به آن چيزي كه هستند منتقل كنند. به عبارتي مي توان گفت برند معنايي است كه پشت لوگو، پيام و محتوا قرار دارد.

برند سازي اولين گام در فرايند بازاريابي است. پيش از آنكه پيام و محتواي خود را به مخاطبان هدف منتقل كنيد بايد تصويري از شركت يا برند خود بسازيد. وفتي كه كه برندتان را ساختيد ديگر وقت آن است كه نام برندتان را به وسيله كانالهاي بازاريابي گوناگون بر سر زبانها بيندازيد. تلاش براي اينكه شركت يا خودتان را بدون هويتي خاص بازاريابي كنيد تنها مشتريان بالقوه و فالوئر ها را سردرگم مي كند.

مصرف كننده ها به دليل ابعاد خاصي از هويت يك برند طرفدار آن هستند يا نسبت به آن حس وفاداري پيدا مي كنند. در ادامه نگاهي به 3 عامل اصلي كه باعث توجه مردم به يك برند مي شود مي اندازيم.

وفاداري به برند

عوامل اصلي كه باعث وفاداري مصرف كننده ها به يك برند مي شوند چه چيزهايي هستند؟

- 88% گفته اند كيفيت
- 72% گفته اند خدمات پس از فروش
- 50% گفته اند قيمت
- 63% مصرف كنندگان گفته اند كه با محتواي برند منفي اي رو برو شده اند.
- 50% گفتند كه بعيد است دوباره محتواي آن برند را مطالعه كنند.
- 23% گفتند كه در آينده هرگز محتواي آن برند را نخواهند خواند.

وقتي كه برندسازي به شكل غلطي اجرا ميشود!

آگاهي برند وقتي كه به درستي انجام شود استراتژي بسيار خوبي است. هرچند اگر از هويت برندتان به درستي استفاده نكنيد باعث ميشود كه مردم از برند شما فاصله بگيرند.

رسانه اجتماعي و آگاهي برند

اين دو هميشه تاثير مستقيمي بر روي يگديگر دارند.

- 71% از مردم مي گويند كه به احتمال زياد از برندي كه در فيس بوك فالو مي كنند خريد كنند.
- 63% مردم كه به صورت آنلاين جستجو مي كنند مستعد اين هستند كه كسب و كاري كه اطلاعاتش در رسانه هاي اجتماعي ثبت شده است را فالو كنند.
- 58% از افرادي كه فيس بوك دارند قبلا برندي را لايك كرده اند يا برندي را فالو مي كنند.
- 41% از كساني كه حداقل در يكي از رسانه هاي اجتماعي عضو هستند لينكي، ويديويي يا داستاني در رابطه با يك برند به اشتراك گذاشته اند.

برندهايي كه بيشترين فالوئر ها را در رسانه هاي اجتماعي دارند.

كوكاكولا بيشترين طرفدار را در فيس بوك دارد كه برابر با 89 ميليون نفر مي باشد و اين يعني تعداد فالوئرهاي كوكاكولا 30 ميليون نفر بيشتر از تعداد فالوئرهاي مك دونالدز است.

تركيب عجيبيه. درسته؟ يوتيوب بيشترين فالوئر ها را در توييتر دارد و از اينستاگرام 48 ميليون فالوئر بيشتر دارد.

رد بول در يوتيوب فالوئر هاي زيادي دارد كه حدوادا برابر با 4.1 ميليون نفر است. پلي استيشن با فاصله كمي پس از رد بول قرار مي گيرد در حالي كه گو پرو هم فاصله زيادي با پلي استيشن ندارد.

وقتي به اينستاگرام مي رسيم مي بينيم كه نايك با حدود 14 ميليون فالوئر سبقت زيادي از رقبا گرفته است. براي مثال استارباكس كه در جايگاه دوم قرار دارد تنها 4 ميليون فالوئر دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.