7 روشي كه مي توانيد در دوران بعد از كرونا به اين روش ها برندينگ را انجام دهيد

۱۱ بازديد

7 روشي كه مي توانيد در دوران بعد از كرونا به اين روش ها برندينگ را انجام دهيد

شيوع ويروس كشنده و مرگبار كرونا، تهديدي براي تمام جهان بوده است. بدون ترديد، تجارت‌ها نيز از آن آسيب هاي جدي ديده اند و كسب و كارشان مختل شده است. يكي از مواردي كه ويروس كرونا خيلي به آن ضرر زده است؛ صنعت بازاريابي مي باشد. شيوه هاي بازاريابي شديداً تحت تأثير ويروس كرونا قرار گرفته اند كه كار را براي بازاريابان سخت تر كرده اند. بسياري از برندها هستند كه در طول اين دوان ابراز ورشكستگي كرده اند و بنابراين شركتها و تجارتها براي اين كه وضعيت كنوني خودشان را حفظ كنند؛ نياز دارند تا چگونگي بازاريابي و برندينگ را در اين شرايط جديد ياد بگيرند. تغيير دادن استراتژي برندينگ يكي از مهم ترين كارهايي است كه برندها مي توانند در اين رابطه انجام دهند كه در اين مقاله قصد داريم تا شما را با 8 توصيه براي تغيير دادن استراتژي هاي برندينگ آشنا كنيم.

1) كمپين‌هاي تبليغاتي بازاريابي خودتان را بازنگري كنيد.

اولين نكته اي كه بايد به هنگام تغيير دادن سياست‌هاي برندينگ درنظر داشته باشيد اين است كه كمپين هاي تبليغاتي خودتان را بازنگري كنيد. چند سال آينده ممكن است براي برخي از برندها و تجارت ها چند سال سختي باشد و بنابراين آن ها بايد نيازهايي كه دارند و مشتريان جديدي كه دارند را بشناسند. لذا خيلي مهم است كه به بررسي عنصر هوشياري برند بعد از دروان كرونا بپردازيد و بررسي كنيد كه بعد از دوران كرونا وضعيت برند شما به چه صورتي خواهد بود و سعي نماييد تا بر همين اساس برنامه ريزي كنيد. اين كار به شما كمك مي كند تا استفاده بهتري از استراتژي برندينگ بكنيد و كارتان راحت تر مي شود. بنابراين سعي كنيد يك بازنگري كلي در كمپين هاي تبليغاتي داشته باشيد.

 

2) نقاط قوت برندتان را مشخص تر از گذشته كنيد.

اين روزها بازار برندينگ رقباتي تر شده است. تجارت ها و شركت هاي زيادي هستند كه سعي مي كنند تا از هم پيشي بگيرند تا در اين بازار تبليغاتي كه به شدت رقابتي شده است؛ پيروز شوند. يكي از بهترين كارهايي كه شما مي توانيد براي اين كه از ديگر رقباي خودتان در اين زمينه جلو بيفتيد انجام دهيد اين است كه نقاط قوت برند خودتان را مشخص تر كنيد و درباره اين نقاط قوت نظر دهيد. انجام اين كار مي تواند به شما كمك كند تا اين امكان را براي مخاطبين خودتان فراهم كنيد كه شما را بهتر از گذشته بشناسند. در اين صورت آن ها مي توانند اعتماد بيشتري به شما و برندتان بكنند و بنابراين احتمال اين كه از شما خريد كنند نسبت به گذشته بيشتر خواهد بود.

 

 

3) روابطتان با مشتريانتان را بهتر مديريت كنيد.

يكي ديگر از نكته هايي كه در اين زمينه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه به مشتريانتان اهميت بدهيد. اين موضوع از اين نظر اهميت دارد كه در اين روزهاي كرونا بسياري از تجارت ها هستند كه سعي مي كنند با ايجاد كردن يك رابطه مناسب با مشتريان، كاري كنند كه توجه و اعتماد آن ها به سمت تجارتشان جلب شود. شما هم بايد اين كار را انجام دهيد و در اين كار از ديگر تجارت ها پيشي بگيريد. شما بايد ارتباط مناسبي را با مشتريانتان برقرار كنيد و به آن ها كمك كنيد تا شما و برندتان را بهتر بشناسند. اين كار يكي از مهم ترين كارهايي است كه به شما كمك مي كند تا در موضوع برندينگ بهتر عمل كنيد. بنابراين "مديريت كردن روابط مشتريان" يا CRM  (Customer relationships management ) مي تواند يكي از اقدامات موثر براي بالا بردن كيفيت برندينگ باشد.

 

4) سعي كنيد از متخصصان شركتتان كمك بگيريد.

يكي ديگر از نكته هايي كه بايد حتماً به آن توجه داشته باشيد اين است كه از متخصصان شركتتان كمك بگيريد. در اين دوران كرونا وضعيت به شيوه اي شده است كه همه چيز نيازمند داشتن تخصص است؛ حتي برنديگ. به اين دليل كه برندينگ در دوره كرونا با برندينگ در دروه قبل از كرونا وضعيتي كاملاً متفاوت دارد. لذا يكي از بهترين كارهايي كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه متخصصاني را كه مي توانند به شما كمك كنند تا كار برندينگ را بهتر انجام دهيد را استخدام نماييد و از آن ها بخواهيد تا به شما در توليد كردن استراتژي هاي جديد براي برندينگ كمك كنند. انجام اين كار باعث مي شود كه شما خواهيد توانست كار برندينگ در شركتتان را به شكل بهتري انجام دهيد و همچنين مي‌توانيد از بسياري از شركت‌هايي كه در اين زمينه رقيب شما به حساب مي آيند جلو بزنيد.

5) محصولات خود را تحت يك بازنگري كلي قرار دهيد.

بعد از دوران كرونا، وضعيت احتياجات مشتريان نسبت به دوران قبل از كرونا متفاوت شده است. بنابراين يكي از مهم ترين كارهايي كه شما مي توانيد در اين زمينه انجام دهيد اين است كه سعي كنيد تا در زمينه پيشنهادات محصولات خودتان يك نوآوري انجام دهيد. اول از همه، به دليل وجود كمبودهايي كه در منابع وجود دارد، بايد تمركز را بر روي خريد بخش‌هاي ضروري بگذاريد. لذا بايد آن دسته از پيشنهاداتي را كه مرتبط با بخش هاي غيرضروري مي باشند درنظر نگيريد و بايد آن ها را تغيير دهيد. از اين رو هر برندي بايد در زمينه لازم ترين احتياجاتي كه مشتريان دارند پيشنهاد كند  و سعي نمايد تا محصولاتي را كه مورد نياز نمي باشند  و صرفاً جنبه تبليغاتي دارند را پيشنهاد نكند. اين نكته يكي از مهم ترين و عمده ترين نكته هايي است كه در اين زمينه بايد مورد توجه قرار داد. البته در زمينه پيشنهادات بايد نكته هاي ديگري را هم درنظر گرفت كه بستگي به نيازهاي مشتريان دارد.

6) فعاليت هاي بشردوستانه ايجاد كنيد.

در اين دوران كرونا، تمام شركت ها دارند سعي مي كنند تا در زمينه جلب كردن اعتماد مشتريان و مخاطبين با هم رقابت كنند. يكي از مهم ترين جنبه هاي اين رقابت، جنبه انجام فعاليت هاي بشر دوستانه مي باشد. فعاليت هاي بشردوستانه فعاليت هايي هستند كه منجر مي شوند كه اعتماد مشتريان به برندها جلب شود و برندها براي اين كه هرچه بيشتر اعتماد مشتريان را به خودشان جلب نمايند از اين فعاليت ها استفاده مي كنند. از آن جايي كه ويروس كرونا باعث از بين رفتن بسياري از مشاغل و ايجاد شدن مشكلات زياد براي افراد مختلفي شده است؛ بنابراين انجام دادن فعاليت هاي بشردوستانه ميتواند به آن ها كمك كند كه تا حدودي به زندگي معمولي و عادي خودشان برگردند. بنابراين بايد فعاليتهاي بشردوستانه انجام دهيد تا بتوانيد توجه مخاطبين و مشتريان را به خودتان جلب كنيد.

7) ترس را گسترش ندهيد.

يكي از مهم ترين نكته‌هايي كه شما به عنوان يك شركت وظيفه داريد تا در اين دوران كرونا به آن عمل كنيد؛ اين است كه سعي كنيد كاري كنيد كه اعتماد به نفس مشتريان و مخاطبين حفظ شود و به عبارتي، "ترس" را گسترش ندهيد. اين كار مي تواند به آنها كمك كند تا زندگي بهتري داشته باشند. در صورتي كه شما در اخباري كه منتشر مي كنيد و در بيانيه هايي كه اعلام مي كنيد؛ كاري كنيد كه ترس انتشار پيدا كند؛ در اين صورت باعث مي شويد كه هم مشتريان و مخاطبينتان بترسند و كيفيت زندگيشان پايين بيايد؛ و لذا اينكار باعث مي شويد كه خودتان هم نتوانيد به ايده آل هايي كه داريد برسيد (به اين دليل كه ميزان خريد آن ها از شما كمتر مي شود). به جاي اين كار، سعي كنيد به آن ها روحيه بدهيد و آينده اي روشن را براي آنها مجسم كنيد. در صورتي كه چنين كاري انجام دهيد؛ اعتمادي كه آنها به شما مي كنند افزايش پيدا مي كند و بنابراين همين موضوع سبب مي شود كه آنها به ميزان بيشتري از برند شما خريد كنند و بنابراين كيفيت كار شما افزايش پيدا مي كند.  بنابراين اين نكته را درنظر داشته باشيد كه روحيه دادن به مشتريان و نشان دادن يك آينده روشن به آن ها سبب مي شود كه بر تعداد مشتريان شما افزوده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.