المان هايي كه مي توانند در تشكيل هويت برند نقش داشته باشند

۱۱ بازديد

المان هايي كه مي توانند در تشكيل هويت برند نقش داشته باشند



1) نام برند

نام برند اولين المان و بخشي است كه يك برند دارد. اين المان جزيي انكارناپذير از اجزاي برند مي باشند و نمي توان برندي را متصور شد كه براي خودش نامي نداشته باشد! نام برند در صورتي كه به خوبي تبليغ شود حتي مي تواند با محصولي كه شركت دارنده اين برند توليد مي كند هماهنگ شود و اين نام با اين محصول عجين گردد! به عنوان مثال در صورتي كه يك برندي باشد كه يك محصولي را (مثلا جوراب) توليد كند؛ در صورتي كه اين برند به خوبي بازاريابي شود؛ نام اين برند با اين محصول عجين مي شود به گونه اي كه هنگامي كه نام اين برند را مي شنويم؛ به ياد جوراب مي افتيم!

2) لوگو

المان بعدي، "لوگو" (Logo) نام دارد. لوگوي يك برند همان نمادي است كه شما با ديدن آن به ياد برند مي افتيد. لوگو نيز يكي از المان هاي مهم و اساسي در برندها مي باشد كه براي برند اهميت حياتي دارد. به همان مثال نايك برمي گرديم. در اين برند، شما مي توانيد در تبليغاتي كه براي اين برند مي شود، به راحتي لوگوي نايك را تشخيص دهيد و اين لوگو مي تواند همان تاثيري را بر شما داشته باشد كه نام اين برند بر شما دارد. برخي از مثال هاي ديگر براي لوگوي برند شامل اپل، مرسدس بنز، پپسي و غيره مي باشند.

3) وب سايت (URL) مربوط به برند

يكي ديگر از المان هاي مربوط به برند كه معمولا به آن توجه كمي مي شود؛ آدرس مربوط به وب سايت شركت است. بله! درست متوجه شده ايد!  URL مربوط به وب سايت شركت هم مي تواند يكي از اجزاي برند محسوب مي شود و در برخي از موارد حتي مي تواند داراي اهميت زيادي هم باشد. آدرس اينترنتي وب سايت برند را مي توان جزئي از هويت برند به حساب آورد. در صورتي كه مشتريان آدرس وب سايت برند را بشناسند؛ به وب سايت آن سر مي زنند و همين موضوع مي تواند منجر به اين شود كه از محصولات آن خريد كنند. برخي از برندهايي كه داراي URL هاي شناخته شده مي باشند شامل Google، Amazon و Hotwire مي باشند.

4) رنگ

يكي ديگر از المان هايي كه با هويت برخي از برندها تركيب مي شود؛ رنگ است. به عنوان مثال، رنگ قرمز با برند كوكا كولا تركيب شده است، رنگ آبي با برند تيفاني تركيب شده است و رنگ طلايي با برند مك دونالد تركيب شده است.

5) خطوط موجود در اشكال

اين خطوط نيز مي توانند در برخي از موارد به عنوان المان هاي كاربردي و در نهايت اجزاي برند مورد استفاده قرار بگيرد. اين خصوط مي توانند در اذهان مشتريان نقش ببندند به گونه اي كه با ديدن اين خطوط، اين مشتريان همواره به ياد شكل و شمايل برند مورد نظر بيفتند. استفاده كردن از اين خطوط مي تواند براي برندها مزيت هاي زيادي داشته باشد. وجود چنين خطوطي در طرح برند همچنين منجر به اين مي شود كه يك ارتباطي ميان برند و مشتريان ايجاد مي شود.

6) شكل

المان "شكل" هم مي تواند يكي ديگر از المان هاي تشكيل دهنده هويت برند باشد. شكل محصولاتي كه يك شركت توليد مي كند مي تواند تبديل به بخشي از هويت برند شود. اين المان در بسياري از موارد مي تواند در تعريف كردن برند تاثير زيادي داشته باشد. برخي از برندها سعي مي كنند از اشكال متمايزي براي جلب كردن نظر مشتريان استفاده كنند. به عنوان مثالي در اين زمينه مي توان از برند اتوبوس هاي ولكسواگن (Volkswagen Buse) نام برد.

7) تصويرهاي گرافيكي

تصويرهاي گرافيكي برندها نيز مي توانند يكي ديگر از المان هاي مهم تشكيل دهنده برند باشند. تصويري كه برند شما در شبكه هاي اجتماعي و همچنين وب سايت هاي مختلف در سطح اينترنت از آن استفاده مي كند مي تواند به ارتقاي هويت برندتان كمك شاياني بكند. در حقيقت اين تصويرهاي گرافيكي كه در لوگوي اصلي برند بكار مي روند، حتي مي توانند نشان دهنده فرهنگ سازماني شركت شما هم باشند. مشتريان با ديدن اين تصاوير مي توانند دركي از برند شما داشته باشد و به طور كلي اين تصاوير مي توانند نشان دهنده فرهنگي باشند كه شركت شما و برند شما دارد. بنابراين بخش هاي گرافيكي مي توانند المان مهمي در هويت برند باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.