برندينگ چگونه كار مي كند؟ چگونه مي توانيم كاري كنيم كه برند ما، مشتريان را جلب كند؟

۱۱ بازديد

 

بسياري از مردم هستند كه هنگامي كه سخن از يك برند به ميان مي آيد، اولين چيزي كه به ذهنشان مي رسد، يك لوگو و يا نهايتا يك نام است.... اين در حالي است كه حقيقت چيز ديگري است. برند مفهومي بسيار وسيع تر و گسترده تر از آن چه كه آن ها فكر مي كنند دارد! برند تنها يك نام و يا يك لوگو نيست. برند در حقيقت هرآن چه را كه در يك شركت وجود دارد؛ تعريف مي كند!

درباره تاريخچه برند بايد گفت كه در روزگاران قديم، هنگامي كه برده ها و زنداني ها را دستگير مي كرده اند؛ بر روي پوست آن ها، علامت هايي مي گذاشتند كه به اين علامت ها "برند" مي گفتند. اين علامت ها نشان دهنده هويت اين افراد بود. در سال 2020، مفهوم برند متفاوت است. در اين سال برند به معني هويتي است كه يك شركت دارد. در حقيقت احساسي كه مردم نسبت به شركت دارند و شهرت اين شركت و اين كه چگونه آن را مي شناسند؛ همگي بخش هايي از برند مي باشند. در حقيقت برند دربردارنده تمام مفاهيمي است كه مرتبط با هويت برند و ديدگاه هاي مردم از آن مي باشند.

در اين پست سعي داريم تا درباره جنبه هاي مهم برندينگ و اين كه چگونه مي توانيم با استفاده از اين جنبه ها و ايجاد يك برند باكيفيت مي توانيم شركت را به پيش ببريم مطالبي ارايه كنيم. در اين پست همچنين درباره اين كه يك برند خوب چگونه مي تواند به يك شركت كمك كند تا از رقباي خودش جلو بزند، مطالبي را ارايه كنيم.

چرا مديريت و استراتژي برند لازم است؟

شركت ها براي اين كه در كارشان موفق شوند، بايد يك استراتژي مناسب براي برندشان داشته باشند و بتوانند برندشان را آن طور كه مي خواهند طراحي كنند. به اين دليل كه طراحي كردن برند يكي از مهم ترين موضوعاتي است كه بايد به آن توجه كرد. آسان نيست كه برندي را طراحي كنيد كه مشتريان به آساني آن را بشناسند و به آن اعتماد كنند. اين كار نياز به درك عميقي از مشتريان و نيازهاي آن ها و همچنين داشتن يك استراتژي مناسب براي توليد كردن ارزش ها و ساخت ارتباطات در اين زمينه دارد.

پروسه برندينگ در يك شركت بايد به خوبي مديريت شود و تجارت ها و شركت ها بايد به خوبي و با دقت اين كار را انجام دهند. شركت ها و تجارت ها بايد در اين زمينه تلاش هاي موفقيت آميزي بكنند و كاري كنند كه برندها به گونه اي ايجاد شوند كه مشتريان انگيزه هاي خوبي براي خريد كردن از شركت مورد نظر داشته باشد. برندي كه به خوبي مديريت شده باشد، منجر به اين مي شود كه اعتماد افزايش پيدا مي كند.

 

تصوير برند (Brand image) و هويت برند (brand identity) چيست؟

تصوير برند و هويت برند دو مفهوم كاملات متفاوت از هم هستند. تصوير برند، تصويري است كه مشتريان از برند شما دارند. اين تصوير مي تواند تحت تاثير بسياري از عوامل باشد، مانند نوع تبليغاتي كه شما انجام داده ايد؛ نوع پيش فرض هايي كه آن ها نسبت به برند شما دارند و همچنين تجربه هايي كه نسبت به برند شما دارند و غيره. در صورتي كه هويت برند، يك موضوع ثابت است و تنها بستگي به تجارت و شركت شما كه اين برند را توليد كرده است دارد. هويت برند به معني هويتي است كه اين برند دارا مي باشد و قابل تغيير نيست.  عواملي كه بر روي تصويري كه از برند در ذهن مشتريان نقش مي بندند؛ اثر دارند؛ شامل سه مورد نوع بازاريابي، تجربه مشتريان و خاطرات مشتريان مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.