7 روش براي افزايش وفاداري برند (Customer loalty) (قسمت دوم)

۱۱ بازديد

در اين پست ادامه 7 توصيه براي افزايش وفاداري برند را ارايه مي كنيم كه با عمل كردن به اين توصيه ها شما مي توانيد تضمين كنيد كه مشترياني كه از شما خريد مي كنند به احتمال زياد تبديل به هواداران اصلي مي شوند كه برند شما را به خاطر خواهند آورد و همچنين لوگوي شما و اين كه برند شما درباره چيست را به ياد مي آورند:

3) اطمينان حاصل كنيد كه برندتان ثابت است

ثابت بودن يكي از عوامل مهم در ايجاد وفاداري برند به حساب مي آيد. البته برندها هم مي خواهند مشتريانشان از همين ويژگي "ثابت بودن" برخوردار باشند!!! سو كاكبرن (Sue Cockburn) بيان مي كند كه مشتريان دوست دارند اطمينان داشته باشند كه خدماتي كه برند برايشان ارايه مي كند، ثابت است. در حقيقت در صورتي كه خدماتي كه در يك برند ارايه مي شود ثابت نباشد، مشتريان وفادار كمي براي اين برند ايجاد خواهند شد. البته اين كه خدمات يك برند به شكل ثابت ادامه پيدا كند، پارامتري نيست كه بتواند تضمين كننده موفقيت يك برند باشد ولي مي توان گفت كه يكي از شروطي كه براي كمپاني هاي موفق مي تواند درنظر گرفت؛ همين بحث ثابت بودن خدمات است. در صورتي كه شما به عنوان يك كمپاني پيوسته فرآورده ها و خدمات خوبي را توليد كنيد، و در صورتي كه به تمام وعده هايي كه گفته ايد ايمان داشته باشيد و به تمام حرف هايي كه به مشتريان زده ايد عمل كنيد و به خوبي كار تحويل فرآورده ها را انجام دهيد، اين احتمال وجود خواهد داشت كه كمپاني شما نه تنها رشد كند بلكه در عمل به موفقيت هاي بسيار بزرگي دست يابد.

4) يك طراحي لوگوي بسيار مناسب طراحي كنيد

يكي از مهم ترين پارامترهايي كه افرادي كه يك كمپاني توليد مي كنند بايد به منظور جلب مشتري استفاده كنند، پارامتر داشتن يك لوگوي مناسب است. از آن جايي كه يك لوگوي مناسب نشان دهنده شخصيت و هويت يك برند است؛ بنابراين داشتن يك لوگوي مناسب مي تواند منجر به دادن هويت مناسب به يك برند شود. در صورتي كه در يك كمپاني از لوگوي مناسبي استفاده نشود، اين كمپاني در كارش شكست مي خورد چون لوگو به عنوان يك نمادي كه معرفي كننده يك برند به مردم است نقش بسيار مهمي بازي مي كند. لوگوها و المان هاي طراحي بايد به گونه اي باشند كه در تمام دستگاه ها به شيوه اي يكسان نمايش داده شوند.

 

5) بر روي حوزه اي كه برندتان در اين حوزه بهترين عملكرد را دارد متمركز شويد

مشتريان به دنبال آن هستند كه ارزش هاي هسته اي برند و كارهايي را كه برند قرار است براي شما انجام دهد را مشخص كنند. آن ها اين ارزش هاي هسته اي و كليدي و كارهايي كه قرار است انجام دهيد را جزئي از شخصيت شما مي بينند. در حقيقت به نظر آن ها كاري كه مي كنيد، كسي است كه هستيد! شما چگونه مي توانيد به آن ها كمك كنيد تا ارزش هاي برندتان را به سرعت و به آساني مشخص كنند؟

6) اطمينان حاصل كنيد كه مشتريانتان برمي گردند

احتمال اين كه كاربران به وب سايت هايي كه در گذشته از آن ها بازديد كرده اند و با اين وب سايت ها تعاملات خوبي داشته اند باز گردند خيلي زياد است. ولي معمولا كاربران به اين موضوع توجهي نمي كنند و حتي در صورتي كه از وب سايتي خريد كرده باشند كه تجربه خيلي خوبي هم براي آن ها داشته باشد و آن ها را راضي كرده باشد، ولي باز هم در بسياري از موارد فراموش مي كنند كه دوباره براي خريد كردن به اين وب سايت سر بزنند. آن ها معمولا به خاطر نخواهند آورد كه از چه وب سايتي خريد كرده اند. در شرايطي كه بر اساس آمار، در روز 2.9 ميليارد كاربر كه در گوگل به جستجو مي پردازند؛ شما بايد از هر موقعيتي براي جذاب تر كردن وب سايت هايتان استفاده كنيد. شما مي توانيد اين كا را با توليد كردن برنامه هايي كه پاداش هايي را براي افراد وفادار به برند درنظر مي گيرند، انجام دهيد. هرچقدر كه پاداشتان بزرگتر باشد، مي توانيد انتظار داشته باشيد كه ميزان بيشتري از مشتريان جلب كار شوند. البته براي اين كار روش هاي ديگري نيز وجود دارد. از جمله روش بازاريابي مجدد با استفاده از شبكه هاي اجتماعي يا ايميل و غيره نيز از روش هايي هستند كه مي تواند براي بازاريابي از آن ها استفاده كرد.

7) براي تبليغ برندتان، رو به افراد تاثيرگذار كنيد

يكي از روش هايي كه با استفاده از اين روش مي تواند وفاداري برند را ساخت، اين است كه از سلبريتي ها و افراد مشهور استفاده كنيد و از آن ها بخواهيد تا برندهايتان را تبليغ كنند. (به عنوان مثال، به تبليغاتي كه كيم كارداشيان براي فالوورهايش در اينستاگرام مي كند را مي تواند به عنوان نمونه اي مناسب از تبليغات برند ها توسط اشخاص تاثيرگذار به حساب آورد). هنگامي كه صحبت از ايجاد وفاداري برند به ميان مي آيد، مي توان گفت كه ممكن است كار روي آوردن و كمك گرفتن از افراد مشهور براي ايجاد وفاداري برند، كار مناسبي است؛ مخصوصا در صورتي كه اين كار از طريق شبكه هاي اجتماعي انجام شود.

سلبريتي ها مي توانند با انجام دادن تبليغات مختلف، كاري كنند كه ميزان مشهوريت برند شما افزايش پيدا كند. كمكي كه برند نايك از لنس آرمسترانگ  (Lance Armstrong) گرفت نمونه خوبي براي اين كار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.