گام هاي اساسي ساختن برند شخصي

مفاهيم و اصول برندينگ

گام هاي اساسي ساختن برند شخصي

۱۱ بازديد

اكنون چهار كاري را كه شما مي توانيد براي ساختن يك برند شخصي انجام دهيد بررسي مي كنيم:

1) يك وب سايت كاملا شخصي ايجاد كنيد

افرادي كه مي خواهند برندينگ شخصي انجام دهند، معمولا براي اين كه برند شخصيشان را ارتقا دهند به روش هاي زيادي متوسل مي شوند ولي معمولا يكي از مهم ترين دارايي هاي مجازي را كه دارند از ياد مي برند: وب سايت خودشان

البته اين كه نوشته شما در رده بندي نتيجه هاي حاصل از جستجوي گوگل به هنگامي كه كسي نام شما را جستجو كند، در رده هاي بالايي قرار بگيرد، هيجان انگيز و جالب است؛ ولي چيزي كه از آن هم جالب تر است، اين است كه شما يك وب سايت مخصوص به خودتان داشته باشيد كه در آن تمام مدارك مربوط به كارتان، تمام خدماتي كه ارايه مي كنيد و كارهايتان و غيره قرار داشته باشد. شما در صورتي كه يك وب سايت كامل داشته باشيد، شما مي توانيد كاري كنيد كه مردم شما را خيلي بهتر از گذشته بشناسند. علاوه بر آن شما مي توانيد يك وبلاگ هم علاوه بر وب سايت خودتان ايجاد كنيد. با استفاده از ابزارهايي مانند وردپرس، شما مي توانيد اين وبلاگ را سريعا ايجاد كنيد و با استفاده از استراتژي هاي مناسب مي توانيد كارهاي زير را انجام دهيد:

- مي توانيد با ارتباط گرفتن با مشتريان، فالوورهاي جديدي براي خودتان توليد كنيد

- مي توانيد وبلاگتان را با استفاده از مكانيسم هاي جديد به روز رساني كنيد و از آن استفاده كنيد تا شما را به مشتريان نزديكتر كند

- به عنوان يك رهبر مناسب، براي خودتان اعتبار پيدا كنيد

البته مسلما اين كه كاري كنيد كه يك وب سايت و يا وبلاگ شخصي كار كند كمي طول مي كشد ولي ارزش زمان و هزينه اي را كه بر روي آن مي گذاريد را دارد

2) توييتر! از آن براي ارتباط گرفتن با مطبوعات استفاده كنيد

نويسندگان مطبوعات ايميل هاي زيادي را از افراد مختلف در اين باره دريافت مي كنند. حقيقت امر اين است كه اين ايميل ها و نامه ها خيلي تعداد كمي دارند و بايد شما به عنوان فردي كه دوست دارند برنديگ شخصي داشته باشد، بايد تمام اين موقعيت ها را محاسبه كنيد. بنابراين بهتر است كه با نويسندگان مطبوعات ارتباط برقرار كنيد. يكي از معمول ترين روش هايي كه شما مي توانيد با اين افراد ارتباط برقرار كنيد، استفاده از ايميل است. ولي استفاده از توييتر براي اين كار بهتر است. بهتر است شما به توييتر برويد و نويسندگاني را كه فضاي شما را كاور مي كنند را فالو كنيد. معمولا نويسندگان در توييتر بخشي به نام "درخواست منابع" دارند كه در اين بخش براي گفتگو كردن با افرادي كه با داستان هايشان منطبق مي شوند درخواست مي دهند. بنابراين در صورتي كه شما با آن ها از اين راه ارتباط برقرار كنيد، مي توانيد از اين روش به عنوان شيوه اي منطقي براي گذاشتن داستانتان در مقابل نويسندگان استفاده كنيد. و حتي در صورتي كه داستانتان با داستاني كه نويسندگان به آن علاقه دارند تطبيقي نداشته باشد، مي توانيد از اين نويسندگان بخواهيد كه شما را به كسي معرفي كنند كه داستان شما ممكن است با او تطبيق بهتري داشته باشد.

3) داستان هايتان را عمومي كنيد

مي توانيد داستان هايتان را در معرض ديد عموم مردم هم قرار دهيد و درباره داستان هايتان برايشان مطالبي را بنويسيد. به عنوان مثال شما مي توانيد در وب سايت و يا وبلاگتان پست هايي بگذاريد و درباره داستان هايتان در اين وبلاگ موضوعاتي را بيان كنيد تا مردم بهتر شما را بشناسند. ممكن است شما فكر كنيد براي اين كه چنين داستان هايي را بنويسيد، نياز داريد كه يك كمپاني داشته باشيد كه بسيار استثنايي باشد و يا اين كه فروش ويژه اي داشته باشد. اين موضوع غلط است! شما براي اين كه داستان خودتان را بازگو كنيد، اصلا نيازي نداريد كه يك كمپاني معروف باشيد. تنها لازم است داستاني داشته باشيد كه ارزش تعريف كردن و شنيده شدن را داشته باشد! همين! مسلم است كه افرادي كه از خواندن نوشته هاي شما لذت مي برند، احتمال بيشتري دارد كه به شما توجه كنند و بنابراين به اين روش شما مي توانيد برندينگ شخصي را به شيوه بهتري انجام دهيد.

4) برندينگ شخصي 80 درصد مرتبط به شيوه كار شما با نمايندگان مي شود (و نه بازاريابي)

هنگامي كه شما برندينگ شخصي را انجام مي دهيد، در حقيقت داريد سعي مي كنيد كه اين پيام را به ديگران بدهيد كه شما قابل اطمينان هستيد و آن ها مي توانند به شما اطمينان كنند. ولي قبل از اين كه كاري انجام دهيد، بايد بتوانيد به شيوه اي مناسب با نمايندگان در اين حوزه ارتباط برقرار كنيد.

بسياري از بازاريابان هستند كه به هنگامي كه مي خواهند برندينگ شخصي را انجام دهند، اهميت توجه كردن به نمايندگان را در نظر نمي گيرند. اين شيوه درستي براي انجام دادن يك تجارت نيست و شما بايد نمايندگان را هم درنظر بگيريد.  چون مشتريان شما مي توانند  منبع هاي فوق العاده اي باشند كه به عنوان گواه و شاهدي براي اعتبار برند شما در برابر نماينده ها قرار داشته باشند و مي توانند اعتبار شما را افزايش دهند. بنابراين جاي تعجب نيست كه بر اساس آمارها، 80 درصد از ميزان درآمد آينده كمپاني شما تنها از 20 درصد مشتريان موجود شما مي آيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.