اصول برندينگ شخصي به همراه 4 توصيه استراتژيك در اين باره

۱۰ بازديد

 

در صورتي كه شما يك بازارياب هستيد و مي خواهيد برندتان را تبليغ كنيد، براي اين كه اين كار را به شيوه اي موثر انجام دهيد بايد ارزش برندينگ شخصي (Personal branding) را بدانيد. در صورتي كه مردم با برندهاي شخصي شما آشنا باشند، احتمال بيشتري وجود دارد كه به شما توجه كنند. به علاوه، داشتن يك برند شخصي قابل اطمينان درها را براي موقعيت هايي مانند كنفرانس ها و غيره براي شما باز مي كند.

يكي از بزرگترين بخش هاي توليد كردن يك برند شخصي تاثيرگذار، اين است كه خودتان را به عنوان يك فرد خبره نشان دهيد. بسياري از صاحبان تجارت هاي مختلف در كار خودشان خبره هستند ولي كسي آن ها را به عنوان يك فرد خبره نمي بيند. خبره بودن در يك كار با خبره نشان داده شدن متفاوت است. حتي ممكن است فردي به اندازه شما در يك زمينه مهارت نداشته باشد ولي چون يك برند شخصي قوي دارد از شما سبقت بگيرد. اين موضوع باعث تاسف است ولي در اقتصادي كه در آن زمان يعني پول، افرادي كه قبلا با شما كار نكرده اند (به دليل اين كه زمان برايشان خيلي مهم است و حاضر نيستند براي امتحان كردن شما زمان بگذارند) برندينگ شخصي را به عنوان اولين پارامتر براي اعتماد كردن به شما مي بينند. از اين رو در اين پست قصد داريم تا پيشنهاداتي درباره اين كه چگونه درباره ساختن برند شخصيتان فكر كنيد به شما بدهيم:

اصول برندينگ شخصي

اول از همه، همزمان كه مي خواهيد يك استراتژي برند بسازيد، برخي از موضوعات اساسي را به خاطر داشته باشيد:

1) براي اين كه مورد توجه قرار بگيريد، بايد از نظم هميشگي خارج شويد

اين يك نكته خيلي ساده است. شما چه بر روي پنل نشسته باشيد، چه در حال دادن كنفرانسي كلاسي در كالج هستيد، چه در يك كنفرانس صحبت مي كنيد، چه مصاحبه مي كنيد و چه حتي در فضاي مجازي و در توييتر پست مي گذاريد، بايد به اندازه كافي خودنمايي كنيد كه همه شما را بشناسند. آن ها بايد نامتان را بدانند و بدانند كه چه چيزي پيشنهاد مي كنيد

2) مطبوعات به معني اعتبار نيست. شما تنها به اندازه اي كاربردي هستيد كه مشتريانتان شما را قبول دارند

بسياري از مردم فكر مي كنند كه اگر هميشه نامشان در اخبار باشد و يا اين كه تا جاي ممكن در كنفرانس هاي مختلف صحبت كنند، برندينگ شخصي را به شيوه اي موفقيت آميز انجام داده اند. البته اين درست است كه حضور داشتن به شيوه ها مختلف مي تواند به اين كار كمك كند ولي بايد اين نكته را هم درنظر داشته باشيد كه اين ه مهم ترين جنبه هاي برندينگ شخصي نيستند. اين موضوع به اين دليل است كه برندينگ شخصي نبايد درباره شما باشد بلكه بايد درباره مخاطبينتان باشد. به عبارت ديگر، اين مخاطبين هستند كه موقعيت شما را تغيير مي دهند نه خود شما! بسياري از افرادي كه مي خواهند در زمينه برندينگ شخصي كار كنند هنگامي كه در مطبوعات صحبت مي كنند كه چقدر مهم است كه در رسانه ها فعال باشند فكر مي كنند كه هرچقدر كه در مطبوعات بيشتر فعال باشند، اعتبار بيشتري هم كسب مي كنند. ولي اين موضوع با حقيقت كار متفاوت است. حقيقت كار اين است كه بودن در مطبوعات و فعال بودن تنها مي تواند به عنوان عاملي، به اعتبار داشتن كمك كند.

3) تعاملات خصوصي هم به اندازه تعاملات عمومي مهم هستند

برندينگ شخصي بستگي به اين دارد كه شخصيت عمومي شما چگونه باشد و همچنين مردم فكر  كنند كه شما تا چه اندازه در كار تخصص داريد. همچنين اين كه شما به شكل روزانه با چه كيفيتي با مشتريان برخورد مي كنيد و تا چه اندازه اي تجارت خودتان را نگه مي داريد نيز بستگي دارد. بنابراين تعاملات عمومي و مطبوعات تنها يك بخشي از پروسه اين كار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.