علت شكست برندهاي معتبر دنيا را بشناسيد!!

۱۰ بازديد


 

برخي اوقات رويدادهايي رشته هاي دوستي بين مصرف كننده و برند را از هم مي گسلند. در اين موارد شركت هميشه مقصر اصلي ماجرا نيست، بلكه گاهي وقايعي رخ مي دهند كه از كنترل شركت خارجند (ركود بازار جهاني، پيشرفت هاي فن آوري، رخ دادهاي بين المللي و غيره).

با اين وجود در اغلب موارد دست و پا زدن يا سقوط يك برند، معمولا با استنباطي نامناسب و كج انديشانه از برند، رقابت با بازار مرتبط است. اين نگرش هشدار آميز حاصل يكي از هفت اشتباه اصلي  در زمينه ساخت برند است كه در ذيل بدان ها اشاره شده است:


  • فراموشي برند: براي برندهاي قديمي، مانند آدم هاي قديمي، دوران هاي گذشته از اهميت فراواني برخوردارند.
  • خودبيني برند: گاهي اوقات برندها دوست دارند راجع به اهميت و قابليت هاي خود خيلي بزرگ .نمايي كنند
  • جنون خود بزرگ بيني برند: غرور و خود خواهي به خود بزرگ بيني منجر مي شود.
  • فريبكار برند: تي اس اليوت در جايي مي نويسد: «نوع بشر قادر نيست آن قدرها صاف و صادق باشد» برندها نيز از اين قاعده مستثنا نيستند.
  • استهلاك برند: اگر برندي كه با استهلاك و ملالت دست و پنجه نرم ميكند، زحمت به كار بستن خلاقيت را بر خود هموار سازد مجدّداً بازار فروش خود را باز خواهد يافت.
  • بدبيني برند: اين حالت نقطه مقابل برندهاي خودبين است و زماني اتفاق مي افتد كه برند با رقباي بيشتري رو به رو شود.
  • نامربوط بودن برند: زماني كه يك بازار به طور بنيادي در حال تغيير و تحول است، خطر قطع ارتباط و مهجور ماندن برند از آن وجود دارد.


افسانه پردازي هاي برند


 


  • محصول عالي مساوي است با موفقيت حتمي!!
  • موفقيت براي برندها باور پذيرتر از شكست است!!
  • شركت هاي بزرگ همواره در راه اندازي برندها موفق عمل مي كنند!!
  • برندهاي قدرتمند بر پايه تبليغات استوارند!!
  • هر محصول جديدي در بازار با استقبال مواجه مي شود!!
  • قدرت يك برند حامي محصولات آن است!!


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.