چگونه در صنعت برندينگ موفق شويم؟

۱۱ بازديد

موفقيت در صنعت برندينگ

امروزه، بازارهاي جهاني از هر زماني ديگري فعال تر هستند و روز به روز فرآورده ها و سرويس هاي جديدي به بازار عرضه مي شوند. صنعت بازاريابي بسيار رقابتي است و اين بدان معني است كه براي موفق شدن در اين صنعت بايد بسيار كوشا باشيد.

 صنعتي كه جايگاه مهمي در اكوسيستم هاي بازاريابي دارد، صنعت "برندينگ" است.

كاري كه صنعت برندينگ انجام مي دهد اين است كه برندها را توليد مي كند و آن ها را ارتقا مي دهد. در دنياي امروزه، حجم زيادي از اطلاعات از طريق اينترنت و فضاي مجازي در دسترس افراد قرار دارد و اين اطلاعات را مي توان با كمك گوشي هاي همراه به راحتي و در كسري از ثانيه بدست آورد. در دنيايي كه گوشي هاي هوشمند مي توانند در كسري از ثانيه اطلاعات را رد و بدل كنند، موضوع برندينگ از اهميت ويژه اي برخوردارشده است به اين دليل كه برندينگ با استفاده از اينترنت كار را براي سازمان هايي كه در رقابت هستند بسيار سخت كرده است. از آن جايي كه  براي موفقيت هر سازماني، يك برندينگ قوي مورد نياز است.

بنابراين سازمان ها بايد زمان و انرژي زيادي را صرف بخش برندينگ كنند.

سازمان ها براي اين كار بايد تحقيقاتي گسترده در اين رابطه انجام دهند. آن ها بايد تيمي متشكل از متخصصان در زمينه برندينگ را جمع كنند و از اين تيم بخواهند تا به صورت دقيق وب سايت ها و شبكه هاي اجتماعي را بررسي كنند و برندهاي مرتبط با سازمان هاي ديگر را چك كنند و ببينند كه كداميك از اين برندها موفق تر عمل كرده است و آن ها نيز سعي كنند تا از روش ها و تكنيك هاي اين برندها استفاده كنند تا به موفقيت برسند. 

بهتر است كه در ابتدا يك برند را به عنوان برند آزمايشي ايجاد كنيد و آن را به آزمايش بگذاريد. 

به عنوان نمونه، نتفليكس (Netflix) را درنظر بگيريد. نتفليكس به كاربرانش دسترسي كامل 30 روزه را به ويديوها مي دهد. كاربران وقت دارند تا به مدت 30 روز اين سرويس را آزمايش كنند و مزيت ها و معايب آن را برسي كنند. بعد از دوره آزمايشي، نتفليكس تبديل به يكي از گزينه هاي مهم بسياري از كاربران براي تفريحات و سرگرمي مي شود. اين موضوع مستقيما منجر به فروش براي نتفليكس مي شود.

به طور كلي در هر صنعتي، موضوع معروفيت اهميت فراواني دارد. موضوع معروفيت در صنعت برندينگ دوبرابر هم مي شود از طريق برندينگ است كه مي توان فهميد كه دنياي خارج چه ديدگاهي نسبت به يك تجارت خاص دارد.

 يكي از راه هايي كه مي توان مشهوريت برند را افزايش داد، اين است كه نتيجه هاي رضايت بخشي كه مشتريان قبلي داشته اند را به مشتريان جديدتر بيان كنيد.

 در حقيقت در اين جا بجاي اين كه به آن ها بگوييد كه چه كارهايي مي توانيد بكنيد؛ به آن ها مي گوييد كه چه كارهايي در گذشته كرده ايد. استفاده از اين روش به شهرت برند كمك شاياني مي كند.

 

همان طور كه در بالا اشاره شد، براي ايجاد برندنيگ در دنياي امروز بايد راه هاي مختلفي را امتحان كرد. ولي اين موضوع بايد هميشه به يادتان باشد كه بدانيد كه چه گروهي از افراد به خدمات شما علاقه مند هستند و سعي كنيد اعتماد را ميان آن گروه افزايش دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.