آيا ميدانيد انتخاب مشتريان باعث برندسازي مي شود؟

۱۱ بازديد

از زماني كه فروشگاه هاي زنجيره اي ميلادي بوجود آمدند؛ قدرت اختيار و انتخاب زيادي به مشتريان داده شد. در چنين فروشگاه هايي، مشتريان مي توانستند خودشان تصميم بگيرند كه كدام جنس را انتخاب كنند. با اين كه موضوع فروشگاه هاي زنجيره اي امروزه به نظر ما موضوعي بسيار عادي و پيش پا افتاده مي آيد؛ ولي اين موضوع بود كه كم كم باعث بوجود آمدن "تبليغات" شد و سپس كم كم موضوع برندينگ بوجود آمد.

چون در اين صورت هركدام از اين فرآوردها بايد به گونه اي تبليغ مي شدند و بايد به گونه اي توجه مشتريان را به خودشان جلب مي كردند كه مشتريان اين فرآورده ها را انتخاب كنند. از آن پس كم كم نام هاي برندها به همراه قيمت برندها با خطر درشت بر روي بنرهايي بر روي فرآورده ها نوشته مي شدند.

با اختراع راديو، سازمان ها اين امكان را پيدا كردند كه برندهاي خودشان را بيشتر به مردم معرفي كنند. به عنوان مثال، در آن زمان يكي از معروف ترين برندهاي دنيا، برند "خانم چيكويتا" بود كه مربوط به نوعي موز بود كه توسط يك كمپاني ارايه ميوه در كشور آمريكا ارايه مي شد. در تبليغ راديويي كه در اين باره ساخته شده بود، گفته مي شد كه چگونه پوست ميوه را بگيريد و چگونه از آن استفاده كنيد ("مي توانيد آن را در سالاد بگذاريد...و مي توانيد آن را در مربا بگذاريد...") و البته در آن تبليغات به مردم هشدار داده مي شد كه آن را در جايخي نگذاريد!

با كم كم با آمدن تلويزيون، تبليغات و برندينگ گسترده تر شد و از طريق تلويزيون برندهاي مرتبط با شركت ها و سازمان ها بهتر به مردم شناسانده شدند.

 تلويزيون باعث شد تا اين برندها تقريبا به تمام اعضاي جامعه به صورت گسترده معرفي شود و ارتباطي را با مشتريان برقرار كنند كه در گذشته چنين ارتباطي ممكن نبود. 

 

بنابراين در مرحله بعدي كه تبليغات تلويزيوني بوجود آمد؛ اين تبليغات تلويزيوني مربوط به يك برند مخصوص بودند و اين تبليغات مي توانستند اين برند مخصوص را به مردم معرفي كنند. با اين روند، ميزان تبليغات برندها تا حدود زيادي افزايش پيدا كرد.

 وقتي كه اينترنت وارد ميدان شد؛ تبليغات برندها وارد مرحله جديدتري شد. سايت هاي مختلف شروع به تبليغات برندها كردند و بسياري از كاربران در حد گسترده مي توانستند با اين برندها آشنا شوند.

 بنابراين اينترنت تبديل به يكي از بهترين وسيله هايي شد كه براي تبليغ برندها مورد استفاده قرار مي گرفت.

بعد از اين كه شبكه هاي اجتماعي ايجاد شدند؛ برندينگ وارد مرحله ديگري شد. تبليغات برندها با استفاده از شبكه هاي اجتماعي نسبت به گذشته پيشرفت شگرفي داشت و وضعيت را نسبت به گذشته دچار تغييرات اساسي كرد. توانايي تبليغات براي برندها در شبكه هاي اجتماعي به صورت قابل قبولي افزايش پيدا كرد و همين موضوع باعث شد كه شركت هاي بيشتري سعي كنند تا از شبكه هاي اجتماعي براي تبليغات برندهايشان استفاده كنند. شبكه هاي اجتماعي باعث شدند كه كار تبليغات برندينگ بسيار آسان تر شود و اين تبليغات را وارد كيفيت جديدي كردند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.